עושים דיגיטל
רק מזכירים לך שלא שופטים ספר לפי הכריכה שלו 😉
עושים דיגיטל
מכר
מאות
עותקים
עושים דיגיטל
מכר
מאות
עותקים

עושים דיגיטל

4.3 כוכבים (4 דירוגים)

עוד על הספר

  • הוצאה: i8.ventures
  • תאריך הוצאה: אוגוסט 2018
  • קטגוריה: עיון, עסקים וניהול
  • מספר עמודים: 294 עמ' מודפסים
  • זמן קריאה משוער: 4 שעות ו 54 דק'

תקציר

מה גרם לאפל להצליח, ולקודאק להיכשל? מה גרם לנטפליקס לעשות שתי מהפכות ולבלוקבאסטר להעלם? ובעיקר – מדוע מובילי ארגונים חייבים להכיר ולשלוט בכוח הדיגיטלי?
 
עושים דיגיטל: מדריך הטרמפיסט למסע הטרנספורמציה הדיגיטלית מציג תמונה עדכנית ומעמיקה של אחד הנושאים המשמעותיים ביותר הנוגע לארגונים בעידן הנוכחי – הטרנספורמציה הדיגיטלית. תהליך זה משפיע על כל סוגי הארגונים: גדולים וקטנים, מקומיים וגלובליים, פרטים וציבוריים, תוך שהוא משנה את המוצרים או השירותים שהם מייצרים, את צורת עשיית העסקים וניהול הקשרים עם לקוחותיהם, את התהליכים העסקיים הפנימיים והחיצוניים, את המבנה הארגוני שלהם, את תהליכי קבלת ההחלטות שלהם, ואת שיטות הניהול והעבודה של עובדיהם. 
 
עושים דיגיטל מורכב משלושה חלקים:
 
חלק א' – רקע: מציג את הקשר הגורדי שבין "עסקים" ו-"דיגיטל", את שלושת העידנים בהתפתחות הטכנולוגיה הדיגיטלית, מגדיר וסוקר את הטרנספורמציה הדיגיטלית, ואת ששת הטרנספורמציות שכל מנהל חייב להכיר במהלך המסע דיגיטלי.
 
חלק ב' – תיאוריה: חלק זה סוקר, בין השאר, את החדשנות מבוססת הדיגיטל, את המודלים העסקיים הדיגיטליים, את חשיבות הנתונים בעידן הדיגיטלי, את ההשפעה שיש לדיגיטל על הענפים העסקיים והכלכליים השונים ואת חמשת הקטגוריות העיקריות של הפלטפורמות הדיגיטליות לחדשנות.
 
חלק ג' – פרקטיקה: חלק זה סוקר את הבגרות הדיגיטלית של ארגונים, את המתודולוגיה ליישום הטרנספורמציה הדיגיטלית, אוסף של דוגמאות למסעות דיגיטליים שארגונים מובילים ביצעו, את הסוגיות הקשורות למי יוביל את המסע הדיגיטלי ומספר שאלות שעל הארגון לשאול את עצמו לקראת היציאה למסע.
 
עושים דיגיטל הנו תוצר של שיתוף פעולה רב-שנים בין פרופ' ישע סיון, ד"ר מאוניברסיטת Harvard, מרצה, חוקר, ויועץ בכיר, לבין רז הייפרמן, בעל תואר שני בהצטיינות במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית, מנהל בכיר בארגונים גדולים, מרצה ויועץ בכיר. 

פרק ראשון

פרק 1. ״זה״ לא חשוב — ”IT” Doesn't Matter
 
When a snake sheds its skin, it changes;
when a caterpillar becomes a butterfly, it transforms
 
Safrudin, Norizan, Rosemann, Michael, Recker, Jan C., & Genrich, Michael
 
1.1 מבוא
בחרנו לפתוח את המסע בגלקסיה הדיגיטלית באמצעות ניתוח של מאמר שפורסם בשנת 2003. מאמר זה משמש אותנו כנקודת מוצא לדיון בנושא משמעותי — הקשר שבין אסטרטגיה עסקית ויתרון תחרותי לבין הטכנולוגיות הדיגיטליות. המאמר התפרסם ב Harvard Business Review ע״י Nicholas Carr וכותרתו הייתה IT (Information Technology) Doesn’t Matter1. המאמר הצליח לעורר הדים רבים. בשורה התחתונה מסקנתו הייתה - טכנולוגיות המידע אינן מהוות יותר גורם משמעותי ליצירת יתרון תחרותי ויש להתייחס אליהן כאל מוצר צריכה המוני (Commodity).
מאמרו של Carr, יועץ ניהול וטכנולוגיה, שהיה כתב עצמאי בירחונים מקצועיים והעורך בפועל של ה-Harvard Business Review, נגע בזמנו בעצב רגיש והצליח להצית דיון רחב. מי שעקב אחר התפתחות הדיון יכול היה לקבל תחושה של כדור שלג שהלך ותפח כל העת ויכול היה לתהות כיצד מאמר קצר בעל כותרת פרובוקטיבית הצליח להביא למבול כזה של תגובות נזעמות או תומכות. נסו לחפש את הערך ״Nicholas Carr״ להתרשמות מגודל כדור השלג. למאמר זה חשיבות רבה כל עוד יש מנהלים ומקבלי החלטות ברמת הבעלים והדירקטוריון שעדיין ממשיכים לראות בכוח דיגיטלי ״רק״ עזר לעסק, בזמן שאנו נטען כי נכון שהוא עזר אבל הוא גם תרבות, מודל עסקי, איום קיומי, הזדמנות, תשתית ההכרחית לחדשנות וכו'.
מאמרים וכתבות עם כותרות כגון ״It’s what you do with IT that matters״ או ״Why IT Really Does Matter״ או ״Technology Doesn’t Matter — but only at Harvard״, תגובות, ציטוטים וראיונות עם Carr פורסמו בעיתונות המקצועית והכללית כמו ComputerWorld, Information Week, New York Times, Washington Post ואחרים. כנסים מקצועיים עסקו בסוגיות שהעלה ו Carr הפך לאחד המרצים הידועים ומושכי הקהל. בכירי הענף באותה עת כמו Bill Gates מ Microsoft, Carli Fiorina מ HP, Scott McNealy מ Sun, Craig Barrett מ Intel, מנהלי מחשוב, אנשי מקצוע, יועצים ואנשי אקדמיה הגיבו למאמר. Carr הקים אתר באינטרנט2 שבו הוא סקר את התגובות. לאחר שהסערה שככה במקצת, הוא פרסם ספר נוסף בשם ״Does IT Matter — Information Technology and the Corrosion of the Competitive Advantage״3, שפתח את הסיבוב השני במערכה.
Carr הצליח לעורר מספר שאלות מהותיות: מה התפקיד של טכנולוגיות המידע בסביבה העסקית המודרנית? האם חברות משקיעות בצורה נכונה בטכנולוגיות המידע? האם הושגו היעדים המצופים מהשקעות בתחום זה? האם באמת טכנולוגיות המידע הפכו למוצרי צריכה שכל חברה יכולה לרכוש, וכך לבטל, במהירות, יתרון תחרותי של מתחריהם? האם מהפיכת טכנולוגיות המידע הסתיימה? אחד האתגרים המעניינים הוא כיצד מיישבים את הסתירה בין המסקנות של Carr לבין המציאות העסקית המוכרת לנו כיום, שבה הטכנולוגיות הדיגיטליות בכלל וטכנולוגיות המידע בפרט, מהוות כר בלתי פוסק לחדשנות עסקית ולמודלים עסקיים חדשניים, ומהוות תשתית הכרחית לנושאים, כגון: אופטימיזציה של תהליכים עסקיים (Business Process Optimization), בינה ואנליטיקה עסקית (Business Analytics and Intelligence), ניהול קשרי לקוח (Customer Relationships Management), ניהול משאבי הארגון (Enterprise Resource Planning), ניהול שרשרת אספקה (Supply Chain Management), ניהול ושיתוף ידע (Knowledge Management and Collaboration), מדדי הצלחה (Key Performance Indicators and Balanced Scorecard), מסחר אלקטרוני (e-commerce), בינה מלאכותית ולמידת מכונות (Machine Learning), רובוטיקה ועוד.
אלו שאלות מהותיות, הנוגעות לכל הארגונים העסקיים, למנהליהם, ליצרני וספקי הטכנולוגיה, ליועצים, ולמעשה, לכל מי שרוצה להבין את המהות של העידן הדיגיטלי.

עוד על הספר

  • הוצאה: i8.ventures
  • תאריך הוצאה: אוגוסט 2018
  • קטגוריה: עיון, עסקים וניהול
  • מספר עמודים: 294 עמ' מודפסים
  • זמן קריאה משוער: 4 שעות ו 54 דק'
עושים דיגיטל ישע סיון ורז הייפרמן
פרק 1. ״זה״ לא חשוב — ”IT” Doesn't Matter
 
When a snake sheds its skin, it changes;
when a caterpillar becomes a butterfly, it transforms
 
Safrudin, Norizan, Rosemann, Michael, Recker, Jan C., & Genrich, Michael
 
1.1 מבוא
בחרנו לפתוח את המסע בגלקסיה הדיגיטלית באמצעות ניתוח של מאמר שפורסם בשנת 2003. מאמר זה משמש אותנו כנקודת מוצא לדיון בנושא משמעותי — הקשר שבין אסטרטגיה עסקית ויתרון תחרותי לבין הטכנולוגיות הדיגיטליות. המאמר התפרסם ב Harvard Business Review ע״י Nicholas Carr וכותרתו הייתה IT (Information Technology) Doesn’t Matter1. המאמר הצליח לעורר הדים רבים. בשורה התחתונה מסקנתו הייתה - טכנולוגיות המידע אינן מהוות יותר גורם משמעותי ליצירת יתרון תחרותי ויש להתייחס אליהן כאל מוצר צריכה המוני (Commodity).
מאמרו של Carr, יועץ ניהול וטכנולוגיה, שהיה כתב עצמאי בירחונים מקצועיים והעורך בפועל של ה-Harvard Business Review, נגע בזמנו בעצב רגיש והצליח להצית דיון רחב. מי שעקב אחר התפתחות הדיון יכול היה לקבל תחושה של כדור שלג שהלך ותפח כל העת ויכול היה לתהות כיצד מאמר קצר בעל כותרת פרובוקטיבית הצליח להביא למבול כזה של תגובות נזעמות או תומכות. נסו לחפש את הערך ״Nicholas Carr״ להתרשמות מגודל כדור השלג. למאמר זה חשיבות רבה כל עוד יש מנהלים ומקבלי החלטות ברמת הבעלים והדירקטוריון שעדיין ממשיכים לראות בכוח דיגיטלי ״רק״ עזר לעסק, בזמן שאנו נטען כי נכון שהוא עזר אבל הוא גם תרבות, מודל עסקי, איום קיומי, הזדמנות, תשתית ההכרחית לחדשנות וכו'.
מאמרים וכתבות עם כותרות כגון ״It’s what you do with IT that matters״ או ״Why IT Really Does Matter״ או ״Technology Doesn’t Matter — but only at Harvard״, תגובות, ציטוטים וראיונות עם Carr פורסמו בעיתונות המקצועית והכללית כמו ComputerWorld, Information Week, New York Times, Washington Post ואחרים. כנסים מקצועיים עסקו בסוגיות שהעלה ו Carr הפך לאחד המרצים הידועים ומושכי הקהל. בכירי הענף באותה עת כמו Bill Gates מ Microsoft, Carli Fiorina מ HP, Scott McNealy מ Sun, Craig Barrett מ Intel, מנהלי מחשוב, אנשי מקצוע, יועצים ואנשי אקדמיה הגיבו למאמר. Carr הקים אתר באינטרנט2 שבו הוא סקר את התגובות. לאחר שהסערה שככה במקצת, הוא פרסם ספר נוסף בשם ״Does IT Matter — Information Technology and the Corrosion of the Competitive Advantage״3, שפתח את הסיבוב השני במערכה.
Carr הצליח לעורר מספר שאלות מהותיות: מה התפקיד של טכנולוגיות המידע בסביבה העסקית המודרנית? האם חברות משקיעות בצורה נכונה בטכנולוגיות המידע? האם הושגו היעדים המצופים מהשקעות בתחום זה? האם באמת טכנולוגיות המידע הפכו למוצרי צריכה שכל חברה יכולה לרכוש, וכך לבטל, במהירות, יתרון תחרותי של מתחריהם? האם מהפיכת טכנולוגיות המידע הסתיימה? אחד האתגרים המעניינים הוא כיצד מיישבים את הסתירה בין המסקנות של Carr לבין המציאות העסקית המוכרת לנו כיום, שבה הטכנולוגיות הדיגיטליות בכלל וטכנולוגיות המידע בפרט, מהוות כר בלתי פוסק לחדשנות עסקית ולמודלים עסקיים חדשניים, ומהוות תשתית הכרחית לנושאים, כגון: אופטימיזציה של תהליכים עסקיים (Business Process Optimization), בינה ואנליטיקה עסקית (Business Analytics and Intelligence), ניהול קשרי לקוח (Customer Relationships Management), ניהול משאבי הארגון (Enterprise Resource Planning), ניהול שרשרת אספקה (Supply Chain Management), ניהול ושיתוף ידע (Knowledge Management and Collaboration), מדדי הצלחה (Key Performance Indicators and Balanced Scorecard), מסחר אלקטרוני (e-commerce), בינה מלאכותית ולמידת מכונות (Machine Learning), רובוטיקה ועוד.
אלו שאלות מהותיות, הנוגעות לכל הארגונים העסקיים, למנהליהם, ליצרני וספקי הטכנולוגיה, ליועצים, ולמעשה, לכל מי שרוצה להבין את המהות של העידן הדיגיטלי.