הביקורות של שלו_אלון

1/1/1970
דיגיטלי0
תשע בכיכר
ספר דיגיטלי
0

לפני עשרים שנה נסענו ליער ביריה. הלכנו ברגל, טיול טבע. ואחר כך הגענו ליישוב ביריה. פגשנו אנשים שעלו ארצה בשנות החמישים, ומאז הם מתגוררים במקום. הם סיפרו לנו שמעולם לא היו בתל אביב. התפלאנו; מה כבר המרחק בין ביריה לתל אביב. אבל עכשיו אני חושבת: יש בתל אביב הרבה אנשים שמעולם לא היו ביישוב ביריה. ואיך שלא מסתכלים, זה בדיוק אותו מרחק.

בחורף 2015 יצאה דליה גבריאלי נורי, פרופסור לתרבות ותקשורת, למסע בפריפריה של ישראל. מדי בוקר נחתה בכיכר אחרת, שוחחה עם אנשים וחשבה מחשבות. ימים אחדים לאחר מכן הוחלט על קיום הבחירות לכנסת.
הספר הזה הוא קפסולת זמן של הפריפריה הישראלית סביב בחירות 2015.

ספר דיגיטלי
0

לפני עשרים שנה נסענו ליער ביריה. הלכנו ברגל, טיול טבע. ואחר כך הגענו ליישוב ביריה. פגשנו אנשים שעלו ארצה בשנות החמישים, ומאז הם מתגוררים במקום. הם סיפרו לנו שמעולם לא היו בתל אביב. התפלאנו; מה כבר המרחק בין ביריה לתל אביב. אבל עכשיו אני חושבת: יש בתל אביב הרבה אנשים שמעולם לא היו ביישוב ביריה. ואיך שלא מסתכלים, זה בדיוק אותו מרחק.

בחורף 2015 יצאה דליה גבריאלי נורי, פרופסור לתרבות ותקשורת, למסע בפריפריה של ישראל. מדי בוקר נחתה בכיכר אחרת, שוחחה עם אנשים וחשבה מחשבות. ימים אחדים לאחר מכן הוחלט על קיום הבחירות לכנסת.
הספר הזה הוא קפסולת זמן של הפריפריה הישראלית סביב בחירות 2015.

1/1/1970
דיגיטלי0
מודפס78.4
קרייתונו
ספר דיגיטלי
0
ספר מודפס
78.4 מחיר מוטבע על הספר 98

סוד משפחתי אפל, ילדות מאושרת בקריית אונו, חומרי ארכיון ולא מעט דמיון. אלה הם החומרים מהם עשוי הספר הזה. על פני מאה שנה, משנות העשרים של המאה העשרים ועד ימינו, מכפר אונו ועד סלוניקי, מתל אביב ועד המושבה משמר הירדן, הרומן הזה לא מפסיק להפתיע. במבט נשי, ילדי וגם בוגר, בנימה משועשעת שמתחתיה רוחש לא מעט כאב נע רומן הביכורים הבשל הזה. 
מדוע ניסה עזריה רפאל לירות באשתו כשחזר מהמשמר האזרחי בעצם ימי מלחמת העולם?
מדוע נאלצה סבתא יהודית לצפות בילדיה הקטנים רק מבעד לשלבי החלון של כיתה אחת בגימנסיה הרצליה?
איך בונים אוהל סיירים ולמי זה נחוץ?
קרייתונו של שנות השבעים והשמונים מתגלה כחממה אנושית, ירוקה ומוארת, מקום שכיף לגדול בו. בו בזמן ההסתכלות המאוחרת מעוררת שאלות נוקבות אודות דור שנות השישים, 'דור סנדוויץ' חסר תהילה שבגר בארץ. 
 
הרי אנחנו, עשרים שנה אחרי השואה, כבר יכולנו לחיות באמת. נולדנו בשנות השישים, אבל איפה הסיקסטיז ואיפה היינו אנחנו. כשבוודסטוק חגגו, כשבקליפורניה עישנו, וכשהסטודנטים באירופה עלו על בריקדות, אנחנו הלכנו לגן חובה ולמדנו שירי מולדת. ובצופים למדנו להקים אוהל סיירים לכל צרה שלא תבוא. 
קרייתונו, קרייתונו. היינו כאן. אבל האם גם חיינו כאן?
 
על ילדות ועל אימהות, על אושר ועל ספקות, על שמחות קטנות וכאבים גדולים, 'קרייתונו' הוא קליידוסקופ צבעוני, טיפת מים אנושית אחת שחורגת הרבה מעבר לזמן והמקום. 
 
דליה גבריאלי נורי היא פרופסור לתקשורת ולתרבות ישראלית. זהו הרומן הראשון שלה.

ספר דיגיטלי
0
ספר מודפס
78.4 מחיר מוטבע על הספר 98

סוד משפחתי אפל, ילדות מאושרת בקריית אונו, חומרי ארכיון ולא מעט דמיון. אלה הם החומרים מהם עשוי הספר הזה. על פני מאה שנה, משנות העשרים של המאה העשרים ועד ימינו, מכפר אונו ועד סלוניקי, מתל אביב ועד המושבה משמר הירדן, הרומן הזה לא מפסיק להפתיע. במבט נשי, ילדי וגם בוגר, בנימה משועשעת שמתחתיה רוחש לא מעט כאב נע רומן הביכורים הבשל הזה. 
מדוע ניסה עזריה רפאל לירות באשתו כשחזר מהמשמר האזרחי בעצם ימי מלחמת העולם?
מדוע נאלצה סבתא יהודית לצפות בילדיה הקטנים רק מבעד לשלבי החלון של כיתה אחת בגימנסיה הרצליה?
איך בונים אוהל סיירים ולמי זה נחוץ?
קרייתונו של שנות השבעים והשמונים מתגלה כחממה אנושית, ירוקה ומוארת, מקום שכיף לגדול בו. בו בזמן ההסתכלות המאוחרת מעוררת שאלות נוקבות אודות דור שנות השישים, 'דור סנדוויץ' חסר תהילה שבגר בארץ. 
 
הרי אנחנו, עשרים שנה אחרי השואה, כבר יכולנו לחיות באמת. נולדנו בשנות השישים, אבל איפה הסיקסטיז ואיפה היינו אנחנו. כשבוודסטוק חגגו, כשבקליפורניה עישנו, וכשהסטודנטים באירופה עלו על בריקדות, אנחנו הלכנו לגן חובה ולמדנו שירי מולדת. ובצופים למדנו להקים אוהל סיירים לכל צרה שלא תבוא. 
קרייתונו, קרייתונו. היינו כאן. אבל האם גם חיינו כאן?
 
על ילדות ועל אימהות, על אושר ועל ספקות, על שמחות קטנות וכאבים גדולים, 'קרייתונו' הוא קליידוסקופ צבעוני, טיפת מים אנושית אחת שחורגת הרבה מעבר לזמן והמקום. 
 
דליה גבריאלי נורי היא פרופסור לתקשורת ולתרבות ישראלית. זהו הרומן הראשון שלה.

1/1/1970
דיגיטלי0
נקמת הניצחון
ספר דיגיטלי
0

הנחת היסוד של ספר זה היא שהגורמים להפתעה הישראלית באוקטובר 1973 לא צמחו יש מאין בשעות או בימים שקדמו למתקפת הפתע. את הגורמים לכשל רב מערכתי מסוג זה יש לחפש גם במצע התרבותי, אשר הזין את תהליך קבלת ההחלטות של הדרג הצבאי והמדיני ערב המלחמה. מצע זה כלל תפיסות, עמדות, דימויי ידע, הלכי מחשבה והלכי רוח שהשתרשו בתרבות הישראלית בין 1967 ל-1973.
 
ספר זה ממלא את הלקונה התרבותית בחקר ה׳׳מופתעוּת׳׳ של מלחמת יום הכיפורים. הספר עוסק בקשר המורכב שבין המופתעות לבין תוצרי התרבות שהופקו בשנים שקדמו לה, התרבות שצמחה בארץ לאחר ניצחון מלחמת ששת הימים. בכך מוסיף הספר נדבך לחקר תרבות ישראל וההיסטוריה שלה בין השנים 1973-1967.
 
המחברת טוענת שהתרבות הישראלית באותן שנים ייצרה מנגנוני שיח שהפכו את מושג המלחמה ל״נורמלי״. שיח המלחמה הנורמלית טשטש בין מלחמה לשלום הקהה את אופייה המאיים והמסוכן של המלחמה וכך מנע הערכות נאותה ערב פרוץ המלחמה. ברבות השנים הפכה הבניה זו של שיח המלחמה לחלק מן הזהות הישראלית ומסיפור הישראליות בת זמננו.
 
פרופ' דליה גבריאלי נורי היא חוקרת תרבות ישראלית ומרצה בחוג לפוליטיקה ותקשורת, במכללה האקדמית הדסה בירושלים.

ספר דיגיטלי
0

הנחת היסוד של ספר זה היא שהגורמים להפתעה הישראלית באוקטובר 1973 לא צמחו יש מאין בשעות או בימים שקדמו למתקפת הפתע. את הגורמים לכשל רב מערכתי מסוג זה יש לחפש גם במצע התרבותי, אשר הזין את תהליך קבלת ההחלטות של הדרג הצבאי והמדיני ערב המלחמה. מצע זה כלל תפיסות, עמדות, דימויי ידע, הלכי מחשבה והלכי רוח שהשתרשו בתרבות הישראלית בין 1967 ל-1973.
 
ספר זה ממלא את הלקונה התרבותית בחקר ה׳׳מופתעוּת׳׳ של מלחמת יום הכיפורים. הספר עוסק בקשר המורכב שבין המופתעות לבין תוצרי התרבות שהופקו בשנים שקדמו לה, התרבות שצמחה בארץ לאחר ניצחון מלחמת ששת הימים. בכך מוסיף הספר נדבך לחקר תרבות ישראל וההיסטוריה שלה בין השנים 1973-1967.
 
המחברת טוענת שהתרבות הישראלית באותן שנים ייצרה מנגנוני שיח שהפכו את מושג המלחמה ל״נורמלי״. שיח המלחמה הנורמלית טשטש בין מלחמה לשלום הקהה את אופייה המאיים והמסוכן של המלחמה וכך מנע הערכות נאותה ערב פרוץ המלחמה. ברבות השנים הפכה הבניה זו של שיח המלחמה לחלק מן הזהות הישראלית ומסיפור הישראליות בת זמננו.
 
פרופ' דליה גבריאלי נורי היא חוקרת תרבות ישראלית ומרצה בחוג לפוליטיקה ותקשורת, במכללה האקדמית הדסה בירושלים.

צפית ב-3 ביקורות מתוך 3