תסריטאות

משה גוטמןספטמבר 2024מדריכים ועצות442 עמ' מודפסים
דיגיטלי66
תכתבו
ספר דיגיטלי
66

היכן נמצאים רזי כתיבה וסודות עריכה, עתיקים ועדכניים, אשר יהפכו את מה שכתבתם או תכתבו ליצירת מופת ואת מלאכת בניית הסיפור עצמה למהנה ומתגמלת? בדרך כלל זקוקים בוני סיפורים לשנה או שנתיים של לימודים שבועיים ותרגולים עקביים כדי לגלות את סודות הכתיבה ורזי העריכה ולרכוש בהם שליטה ומיומנות - אך הנה בשורה משמחת: הם מתייצבים פה לשירותכם בספר אחד המהווה קורס כתיבה־עריכה גדוש ועשיר.

אם אתם כותבי סיפורים או עורכיהם, בוני עלילות או מחברי ספרי עיון, ציירי קומיקס ותסריטאים, כותבי הצגות או יוצרי סרטים, דרשני־מְשלים או משווקי מוצרים, יוצרים בכתב ובעל פה, טריים ומנוסים כאחד - קורס הכתיבה־העריכה שמרוכז בתכתבוּ יזניק את המקצועיות שלכם אלף מעלות קדימה וישביח את איכות הסיפור שתבנו ותגישו לעולם.

תשעה שערים יש בקורס הכתיבה־עריכה הזה ורצוי לקרוא אותם יותר מפעם אחת. גם אם תקראו רק שער אחד או שניים, תשביחו את יכולתכם לבנות סיפור איכותי. ככל שתשתבחו מקצועית תרצו לקרוא כל שער ושער ואפילו יותר מפעם אחת.

בתשעת השערים מחכים לכם שיעורים מקצועיים מושקעים ומלאי של טכניקות - וגם: סיכומים, טבלאות, ותרגילים - בכל הנושאים החשובים לכותבים:

• מודלים מוצלחים של סיפורים
• כלים קסומים לאיתור רעיונות
• הרכבת דמויות־איכות ממגנטות
• תפירת עלילות מצוינות ומרתקות 
• סודות של עריכה גאונית־איכותית 
• שיווק נכון ויעיל של הסיפור שלכם

תכתבוּ ילמד אתכם על מה כותבים ואת מה כותבים, מי כותבים ועל מי כותבים, וכמובן: איך בונים כל סיפור טוב יותר ומרתק יותר. תכתבוּ נכתב ונערך עם ידע וניסיון מצטבר, כשאנו המחברים ממשיכים לעסוק במקביל בכתיבה רציפה של סיפורים ובעריכה עמלה של חומרים כתובים, שלנו ושל אחרים. את כל מה שנשמנו ונשפנו ביגע וביזע בין הפטיש לסדן, בין הכתיבה למחיקה, בין עריכה ראשונית לשיוף אחרון - הכנסנו לכאן.

מזהירים אנו מראש - תכתבוּ יוצר בעיה רצינית: הוא יחסל בחיסול ממוקד את כל תירוצי הדחיינות שלכם, הנכונים והפחות נכונים. אחרי קריאתו לא יוותר לכם הסבר אחד לרפואה למה ומדוע עוד לא התחלתם ליצור את הסיפור שלכם. 
בהצלחה ובסייעתא דשמיא.

לצד ההשקעות המקצועיות הרבות באיכויותיו והשבחתו כמדריך כתיבה ועריכה מתקדם ומעודכן, מובן וידידותי, הוכן ונערך 'אומנות הסיפור הטוב' בהתאמה ייחודית ליוצרים שומרי תורה ומצוות. תכניו כולם - השערים והשיעורים, הדוגמאות והטבלאות, הסיכומים והתרגילים - הותאמו לדרישות המחמירות (והמהודרות!) של קהל זה.

ספר דיגיטלי
66

היכן נמצאים רזי כתיבה וסודות עריכה, עתיקים ועדכניים, אשר יהפכו את מה שכתבתם או תכתבו ליצירת מופת ואת מלאכת בניית הסיפור עצמה למהנה ומתגמלת? בדרך כלל זקוקים בוני סיפורים לשנה או שנתיים של לימודים שבועיים ותרגולים עקביים כדי לגלות את סודות הכתיבה ורזי העריכה ולרכוש בהם שליטה ומיומנות - אך הנה בשורה משמחת: הם מתייצבים פה לשירותכם בספר אחד המהווה קורס כתיבה־עריכה גדוש ועשיר.

אם אתם כותבי סיפורים או עורכיהם, בוני עלילות או מחברי ספרי עיון, ציירי קומיקס ותסריטאים, כותבי הצגות או יוצרי סרטים, דרשני־מְשלים או משווקי מוצרים, יוצרים בכתב ובעל פה, טריים ומנוסים כאחד - קורס הכתיבה־העריכה שמרוכז בתכתבוּ יזניק את המקצועיות שלכם אלף מעלות קדימה וישביח את איכות הסיפור שתבנו ותגישו לעולם.

תשעה שערים יש בקורס הכתיבה־עריכה הזה ורצוי לקרוא אותם יותר מפעם אחת. גם אם תקראו רק שער אחד או שניים, תשביחו את יכולתכם לבנות סיפור איכותי. ככל שתשתבחו מקצועית תרצו לקרוא כל שער ושער ואפילו יותר מפעם אחת.

בתשעת השערים מחכים לכם שיעורים מקצועיים מושקעים ומלאי של טכניקות - וגם: סיכומים, טבלאות, ותרגילים - בכל הנושאים החשובים לכותבים:

• מודלים מוצלחים של סיפורים
• כלים קסומים לאיתור רעיונות
• הרכבת דמויות־איכות ממגנטות
• תפירת עלילות מצוינות ומרתקות 
• סודות של עריכה גאונית־איכותית 
• שיווק נכון ויעיל של הסיפור שלכם

תכתבוּ ילמד אתכם על מה כותבים ואת מה כותבים, מי כותבים ועל מי כותבים, וכמובן: איך בונים כל סיפור טוב יותר ומרתק יותר. תכתבוּ נכתב ונערך עם ידע וניסיון מצטבר, כשאנו המחברים ממשיכים לעסוק במקביל בכתיבה רציפה של סיפורים ובעריכה עמלה של חומרים כתובים, שלנו ושל אחרים. את כל מה שנשמנו ונשפנו ביגע וביזע בין הפטיש לסדן, בין הכתיבה למחיקה, בין עריכה ראשונית לשיוף אחרון - הכנסנו לכאן.

מזהירים אנו מראש - תכתבוּ יוצר בעיה רצינית: הוא יחסל בחיסול ממוקד את כל תירוצי הדחיינות שלכם, הנכונים והפחות נכונים. אחרי קריאתו לא יוותר לכם הסבר אחד לרפואה למה ומדוע עוד לא התחלתם ליצור את הסיפור שלכם. 
בהצלחה ובסייעתא דשמיא.

לצד ההשקעות המקצועיות הרבות באיכויותיו והשבחתו כמדריך כתיבה ועריכה מתקדם ומעודכן, מובן וידידותי, הוכן ונערך 'אומנות הסיפור הטוב' בהתאמה ייחודית ליוצרים שומרי תורה ומצוות. תכניו כולם - השערים והשיעורים, הדוגמאות והטבלאות, הסיכומים והתרגילים - הותאמו לדרישות המחמירות (והמהודרות!) של קהל זה.

פרדס הוצאה לאורספטמבר 2022פרוזה מקור136 עמ' מודפסים
דיגיטלי50
מודפס88
ניל"י 1917
ספר דיגיטלי
50
ספר מודפס
88 מחיר מוטבע על הספר 88
משלוח תוך 48 שעות

"לפני שהוא הופך לסרט, התסריט הקולנועי הוא קודם כול סיפור"

ניל"י 1917 הוא תסריט עוצר נשימה הלוקח את הקורא למסע לארץ ישראל של פעם, לתושביה ולנופיה. 
רשת ריגול יהודית פועלת תוך סכנת נפשות בלב לבה של האימפריה העותומנית. זהו סיפור על מעטים מול רבים, על אהבה ועל יצרים, על חזון מדיני ועל ציד אדם עד כלות הנשימה.
ניל"י 1917 הוא טבילת מכחול קולנועית המאפשרת לנו לטוס מאה שנים לאחור אל עברנו המרתק, ובתוך כך גם להבין איך כותבים תסריט.  

 
דני ורטה (נולד ב-1952 בירושלים) הוא תסריטאי ובמאי קולנוע ישראלי. בין סרטיו: קוקו בן 19, בתוך העיר חומה, אספלט צהוב, מטאליק בלוז. זוכה פרס אמנות הקולנוע 2002.

משלוח תוך 48 שעות
ספר דיגיטלי
50
ספר מודפס
88 מחיר מוטבע על הספר 88

"לפני שהוא הופך לסרט, התסריט הקולנועי הוא קודם כול סיפור"

ניל"י 1917 הוא תסריט עוצר נשימה הלוקח את הקורא למסע לארץ ישראל של פעם, לתושביה ולנופיה. 
רשת ריגול יהודית פועלת תוך סכנת נפשות בלב לבה של האימפריה העותומנית. זהו סיפור על מעטים מול רבים, על אהבה ועל יצרים, על חזון מדיני ועל ציד אדם עד כלות הנשימה.
ניל"י 1917 הוא טבילת מכחול קולנועית המאפשרת לנו לטוס מאה שנים לאחור אל עברנו המרתק, ובתוך כך גם להבין איך כותבים תסריט.  

 
דני ורטה (נולד ב-1952 בירושלים) הוא תסריטאי ובמאי קולנוע ישראלי. בין סרטיו: קוקו בן 19, בתוך העיר חומה, אספלט צהוב, מטאליק בלוז. זוכה פרס אמנות הקולנוע 2002.

(3 דירוגים)
אסיהפברואר 2015עיון, הגות ופילוסופיה121 עמ' מודפסים
דיגיטלי37
לתפוס את הדג הגדול
ספר דיגיטלי
37
רעיונות הם כמו דגים.
אם רוצים לתפוס דג קטן אפשר להישאר במים רדודים. אבל אם רוצים לתפוס דג גדול, צריך להגיע למעמקים.
לדגים במעמקים יש יותר עוצמה וטוהר. הם גדולים, מופשטים ויפהפיים.
הדגים שאני מחפש, אלה שמשמעותיים לי במיוחד, הם אלה שיכולים להיתרגם לקולנוע. אבל יש דגים מסוגים רבים ששוחים שם למטה; לכל אחד יש דג שמתאים לו.
לתפוס את הדג הגדול מעניק לאוהביו של דיוויד לינץ' את ההזדמנות המיוחלת להבין לעומק חזון יצירתי ואישי של יוצר מסקרן ואניגמטי, אך הוא גם ספר רב-השראה היכול להעשיר את כל מי שיוצר או שמתעניין בתהליכי יצירה.
דיוויד לינץ' היה מועמד לאוסקר שלוש פעמים ונחשב לאחד הבמאים המשפיעים של תקופתנו. משנות השבעים של המאה ה-20 ועד לימינו זוכות יצירותיו הקולנועיות של לינץ' לפופולאריות ולהערכה, , החל מראש מחק, איש הפיל ולב פראי, דרך טווין פיקס, קטיפה כחולה ומלהולנד דרייב ועד אינלנד אמפייר. 
סרטיו מהלכים על קו התפר שבין סרטי ארט האוס לקולנוע ההוליוודי.
ספר דיגיטלי
37
רעיונות הם כמו דגים.
אם רוצים לתפוס דג קטן אפשר להישאר במים רדודים. אבל אם רוצים לתפוס דג גדול, צריך להגיע למעמקים.
לדגים במעמקים יש יותר עוצמה וטוהר. הם גדולים, מופשטים ויפהפיים.
הדגים שאני מחפש, אלה שמשמעותיים לי במיוחד, הם אלה שיכולים להיתרגם לקולנוע. אבל יש דגים מסוגים רבים ששוחים שם למטה; לכל אחד יש דג שמתאים לו.
לתפוס את הדג הגדול מעניק לאוהביו של דיוויד לינץ' את ההזדמנות המיוחלת להבין לעומק חזון יצירתי ואישי של יוצר מסקרן ואניגמטי, אך הוא גם ספר רב-השראה היכול להעשיר את כל מי שיוצר או שמתעניין בתהליכי יצירה.
דיוויד לינץ' היה מועמד לאוסקר שלוש פעמים ונחשב לאחד הבמאים המשפיעים של תקופתנו. משנות השבעים של המאה ה-20 ועד לימינו זוכות יצירותיו הקולנועיות של לינץ' לפופולאריות ולהערכה, , החל מראש מחק, איש הפיל ולב פראי, דרך טווין פיקס, קטיפה כחולה ומלהולנד דרייב ועד אינלנד אמפייר. 
סרטיו מהלכים על קו התפר שבין סרטי ארט האוס לקולנוע ההוליוודי.
כרמל2015פרוזה תרגום103 עמ' מודפסים
דיגיטלי38
הירושימה אהובתי
ספר דיגיטלי
38

ב־1958 נוצר שיתוף פעולה פורה בין הקולנוען אלן רנה לבין הסופרת מרגריט דיוראס. שיתוף פעולה זה הוליד את סרטם עטור הפרסים הירושימה אהבתי. אך חלקים חשובים מן היצירה הקולנועית הבלתי־נשכחת הזאת נותרו על רצפת חדר העריכה. תסריט הסרט המובא כאן כולל את האוצרות הללו, המקוטלגים באירוניה מסוימת כ"נספחים"; הם תורמים רבות להעמקת דמותה של הגיבורה ומעשירים את החוויה הקולנועית. נספחים אלו מרחיבים את זיכרונותיה של הגיבורה הצרפתייה כפי שהיא חושפת אותם בפני אהובה היפני – זיכרונות על אודות הנידוי החברתי שהתייסרה בו עקב אהבת הנעורים שלה לחייל גרמני. סיפור זה מעלה באומץ נדיר את תופעת "גזוזות־השיער" של אחרי מלחמת העולם השנייה.

מהדורה חדשה, מתוקנת ומורחבת  

ספר דיגיטלי
38

ב־1958 נוצר שיתוף פעולה פורה בין הקולנוען אלן רנה לבין הסופרת מרגריט דיוראס. שיתוף פעולה זה הוליד את סרטם עטור הפרסים הירושימה אהבתי. אך חלקים חשובים מן היצירה הקולנועית הבלתי־נשכחת הזאת נותרו על רצפת חדר העריכה. תסריט הסרט המובא כאן כולל את האוצרות הללו, המקוטלגים באירוניה מסוימת כ"נספחים"; הם תורמים רבות להעמקת דמותה של הגיבורה ומעשירים את החוויה הקולנועית. נספחים אלו מרחיבים את זיכרונותיה של הגיבורה הצרפתייה כפי שהיא חושפת אותם בפני אהובה היפני – זיכרונות על אודות הנידוי החברתי שהתייסרה בו עקב אהבת הנעורים שלה לחייל גרמני. סיפור זה מעלה באומץ נדיר את תופעת "גזוזות־השיער" של אחרי מלחמת העולם השנייה.

מהדורה חדשה, מתוקנת ומורחבת  

שינגהאוקטובר 2022פרוזה מקור221 עמ' מודפסים
דיגיטלי55
הנוקמות של שלוותא
ספר דיגיטלי
55

אסופת סיפורים ותסריטים קצרים וארוכים וכן איורים מאת גנית אורין.
מקבץ סיפורים קצרים והזויים על אהבה, חלומות, אכזבות, אובססיות, אשליות והתפכחויות, שבודקים מה היה קורה אילו מה שאנחנו מפנטזים עליו, באמת היה מתגשם.
גנית אורין, תסריטאית, בימאית ומפיקה,  בעלת חברת "שינגה הפקות", http://shainoga.weebly.com 
סופרת ספרי ילדים וכן מחברת הרומן "ארוחה משפחתית" (הוצאת מטר), לשעבר צלמת עתונות ואמנות, בעלת תארים ראשונים באמנות רב תחומית ובפסיכולוגיה, בוגרת לימודי קולנוע וצילום סטילס ב"קאמרה אובסקורה", אנימציה תלת מימדית ב"האקריו" וסטודנטית לתואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב.
חוטאת לעיתים באבחון, הדרכה וטיפול בתחום בריאות הנפש.
אמא לשני ילדים, שני כלבים וחתול. טבעונית.

ספר דיגיטלי
55

אסופת סיפורים ותסריטים קצרים וארוכים וכן איורים מאת גנית אורין.
מקבץ סיפורים קצרים והזויים על אהבה, חלומות, אכזבות, אובססיות, אשליות והתפכחויות, שבודקים מה היה קורה אילו מה שאנחנו מפנטזים עליו, באמת היה מתגשם.
גנית אורין, תסריטאית, בימאית ומפיקה,  בעלת חברת "שינגה הפקות", http://shainoga.weebly.com 
סופרת ספרי ילדים וכן מחברת הרומן "ארוחה משפחתית" (הוצאת מטר), לשעבר צלמת עתונות ואמנות, בעלת תארים ראשונים באמנות רב תחומית ובפסיכולוגיה, בוגרת לימודי קולנוע וצילום סטילס ב"קאמרה אובסקורה", אנימציה תלת מימדית ב"האקריו" וסטודנטית לתואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב.
חוטאת לעיתים באבחון, הדרכה וטיפול בתחום בריאות הנפש.
אמא לשני ילדים, שני כלבים וחתול. טבעונית.

חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד - התסריט המקורי

ג'יי. קיי. רולינג
(6 דירוגים)
דיגיטלי46
חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד - התסריט המקורי
ספר דיגיטלי
46

"מורת רוחם של פחדנים היא שבח לאמיץ" (ג. גרינדלוולד)

קוסם האופל רב־העוצמה גֵלֵרְט גרינדֶלוַולד נלכד בניו יורק בסיועו של ניוט סלמנדרה.

אבל כפי שאיים לעשות, גרינדלוולד בורח מהמעצר ויוצא לגייס לו תומכים. רובם אינם חושדים בתוכנית האמיתית שלו: לרומם קוסמים טהורי־דם עד שישלטו בכל העולם ובבריות הלא־קסומות אשר בו.

אַלבּוּס דַמְבֶּלְדוֹר, השואף להכשיל את המזימה של גרינדלוולד, מגייס את ניוט, תלמידו לשעבר בהוגוורטס, והוא מסכים לבוא לעזרתו פעם נוספת ואינו חושד בסכנות האורבות לו. ככל שמעמיק הפילוג בעולם הקוסמים, כן מתבהרים הקווים המפרידים בין המחנות, ואהבה ונאמנות עומדות למבחן – אפילו בין בני משפחה ובין החברים הטובים ביותר.

חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד הוא התסריט השני בסידרה של חמישה סרטים מתוכננים מפרי עטה של ג'יי. קיי. רולינג, מחברת סדרת רבי־המכר העולמיים של הארי פוטר. העלילה מתרחשת ב־1927, חודשים ספורים אחרי האירועים המסופרים בחיות הפלא והיכן למצוא אותן, ועוברת מניו יורק ללונדון ולפריז ואפילו בחזרה להוגוורטס – סיפור של קסם ותעלומה החושף פרק חדש ומרעיש בתולדות עולם הקוסמים.

ספר דיגיטלי
46

"מורת רוחם של פחדנים היא שבח לאמיץ" (ג. גרינדלוולד)

קוסם האופל רב־העוצמה גֵלֵרְט גרינדֶלוַולד נלכד בניו יורק בסיועו של ניוט סלמנדרה.

אבל כפי שאיים לעשות, גרינדלוולד בורח מהמעצר ויוצא לגייס לו תומכים. רובם אינם חושדים בתוכנית האמיתית שלו: לרומם קוסמים טהורי־דם עד שישלטו בכל העולם ובבריות הלא־קסומות אשר בו.

אַלבּוּס דַמְבֶּלְדוֹר, השואף להכשיל את המזימה של גרינדלוולד, מגייס את ניוט, תלמידו לשעבר בהוגוורטס, והוא מסכים לבוא לעזרתו פעם נוספת ואינו חושד בסכנות האורבות לו. ככל שמעמיק הפילוג בעולם הקוסמים, כן מתבהרים הקווים המפרידים בין המחנות, ואהבה ונאמנות עומדות למבחן – אפילו בין בני משפחה ובין החברים הטובים ביותר.

חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד הוא התסריט השני בסידרה של חמישה סרטים מתוכננים מפרי עטה של ג'יי. קיי. רולינג, מחברת סדרת רבי־המכר העולמיים של הארי פוטר. העלילה מתרחשת ב־1927, חודשים ספורים אחרי האירועים המסופרים בחיות הפלא והיכן למצוא אותן, ועוברת מניו יורק ללונדון ולפריז ואפילו בחזרה להוגוורטס – סיפור של קסם ותעלומה החושף פרק חדש ומרעיש בתולדות עולם הקוסמים.

חיות הפלא והיכן למצוא אותן - התסריט המקורי

ג'יי. קיי. רולינג
מודפס68.6
חיות הפלא והיכן למצוא אותן - התסריט המקורי
ספר מודפס
68.6 מחיר מוטבע על הספר 98

ניו יורק, שנת 1926...

מקום וזמן שבהם מעשיהם של קומץ אנשים... וחיות... יקבעו את גורלם של המונים. המָאגיזוֹאוֹלוֹג ניוּט סלמנדרה, שהגיע זה עתה לארצות הברית, תיכנן רק עצירה קצרה בניו יורק. אבל כאשר מזוודת הקסמים של ניוּט נלקחת ממנו בטעות, וכמה מחיות הפלא שלו נמלטות אל העיר, צרות קסומות עומדות לפקוד את כולם...

חיות הפלא והיכן למצוא אותן, בהשראתו של ספר הלימוד המקורי בבית הספר הוגוורטס מאת ניוּט סלמנדרה, הוא תסריט הביכורים של ג'יי. קיי. רולינג, מחברת סידרת ספרי הארי פוטר האהובה בכל העולם. מעריצים של הדמיון המלהיב של רולינג יזהו בכל עמוד את סגנונה שובה הלב, את החזון המדהים שלה ליקום מלא קסם, ואת האהדה הכנה וההבנה העמוקה לאנשים מכל הסוגים (בין שהם נושאים שרביטים ובין שלא).

סיפור רחב יריעה, רצוף הרפתקאות עוצרות נשימה, כמיטב הכישרון העצום של ג'יי. קיי. רולינג.

ג'יי. קיי. רולינג היא המחברת של שבעת ספרי הארי פוטר, שנמכרו ביותר מ–450 מיליון עותקים ברחבי העולם, תורגמו ל–79 שפות ועובדו לשמונה סרטים שוברי קופות של אולפני האחים וורנר.

היא כתבה גם שלושה ספרונים נלווים שפורסמו במקור כדי לגייס כספים למטרות צדקה: קווידיץ' בראי הדורות וחיות הפלא והיכן למצוא אותן למען ארגון "קוֹמיק רֶליף", ומעשיות בּידל הפייטן למען ארגון הצדקה שהקימה לילדים במצוקה, "לוּמוֹס".

אתר האינטרנט וההוצאה הדיגיטלית "פוטרמור" הם ליבו הדיגיטלי של עולם הקוסמים. לאחרונה היא שיתפה פעולה עם המחזאי ג'ק ת'ורן והבמאי ג'ון טיפאני בהפקת התיאטרון הארי פוטר והילד המקולל חלקים ראשון ושני, המוצגת בימים אלה בתיאטרון פָּאלאס בווסט אנד של לונדון. ג'יי. קיי.

רולינג היא גם מחברת הרומן כיסא פנוי, ותחת שם העט רוברט גלבריית היא פירסמה עד כה שלושה ספרים ובמרכזם דמותו של הבלש הפרטי קורמורן סטרייק, שיעובדו לסידרת טלוויזיה של הבי-בי-סי.

ספר מודפס
68.6 מחיר מוטבע על הספר 98

ניו יורק, שנת 1926...

מקום וזמן שבהם מעשיהם של קומץ אנשים... וחיות... יקבעו את גורלם של המונים. המָאגיזוֹאוֹלוֹג ניוּט סלמנדרה, שהגיע זה עתה לארצות הברית, תיכנן רק עצירה קצרה בניו יורק. אבל כאשר מזוודת הקסמים של ניוּט נלקחת ממנו בטעות, וכמה מחיות הפלא שלו נמלטות אל העיר, צרות קסומות עומדות לפקוד את כולם...

חיות הפלא והיכן למצוא אותן, בהשראתו של ספר הלימוד המקורי בבית הספר הוגוורטס מאת ניוּט סלמנדרה, הוא תסריט הביכורים של ג'יי. קיי. רולינג, מחברת סידרת ספרי הארי פוטר האהובה בכל העולם. מעריצים של הדמיון המלהיב של רולינג יזהו בכל עמוד את סגנונה שובה הלב, את החזון המדהים שלה ליקום מלא קסם, ואת האהדה הכנה וההבנה העמוקה לאנשים מכל הסוגים (בין שהם נושאים שרביטים ובין שלא).

סיפור רחב יריעה, רצוף הרפתקאות עוצרות נשימה, כמיטב הכישרון העצום של ג'יי. קיי. רולינג.

ג'יי. קיי. רולינג היא המחברת של שבעת ספרי הארי פוטר, שנמכרו ביותר מ–450 מיליון עותקים ברחבי העולם, תורגמו ל–79 שפות ועובדו לשמונה סרטים שוברי קופות של אולפני האחים וורנר.

היא כתבה גם שלושה ספרונים נלווים שפורסמו במקור כדי לגייס כספים למטרות צדקה: קווידיץ' בראי הדורות וחיות הפלא והיכן למצוא אותן למען ארגון "קוֹמיק רֶליף", ומעשיות בּידל הפייטן למען ארגון הצדקה שהקימה לילדים במצוקה, "לוּמוֹס".

אתר האינטרנט וההוצאה הדיגיטלית "פוטרמור" הם ליבו הדיגיטלי של עולם הקוסמים. לאחרונה היא שיתפה פעולה עם המחזאי ג'ק ת'ורן והבמאי ג'ון טיפאני בהפקת התיאטרון הארי פוטר והילד המקולל חלקים ראשון ושני, המוצגת בימים אלה בתיאטרון פָּאלאס בווסט אנד של לונדון. ג'יי. קיי.

רולינג היא גם מחברת הרומן כיסא פנוי, ותחת שם העט רוברט גלבריית היא פירסמה עד כה שלושה ספרים ובמרכזם דמותו של הבלש הפרטי קורמורן סטרייק, שיעובדו לסידרת טלוויזיה של הבי-בי-סי.

(דירוג אחד)
דיגיטלי35
תקועים
ספר דיגיטלי
35

הספר כתוב בפורמט תסריט לסדרה:

מילי, עובדת סוציאלית בת 33, נקלעת למשבר בנישואיה, בעקבותיו היא חוזרת לגור בבית הוריה יחד עם בנה. שם גם פוגשת את אסי המאוהב בה מימי התיכון. חזרתה נוגעת בכל אחד מבני המשפחה, ומעוררת שרשרת של מצבים דרמטיים וקומיים ומערבולת רגשות שמשנות את חייהם. הצופים (קוראים) נחשפים לנקודות מבט מעניינות מעיניי ארבעה דורות תחת גג אחד; על משמעות החיים, ריפויים של הפצעים ונקודות האושר הנמצאות מרחק נגיעה מכולנו.

הדמויות הבלתי נשכחות, מביאות עימן אותנטיות והומור, חמלה וקבלה, ומתמודדות עם כאבים, כעסים, חרדות, אובססיות ודאגות. הן משתלבות לכדי סיפורי מסעות העצמה אישיים ומרגשים. בסופם הם מקבלים עוד מושג על הצורך בשליטה והיכולת להרפות, על אינטימיות ויחסים ועל פחדי מוות ותשוקה לחיים. תקיעות תהפוך לתנועה, פריצות דרך והגשמה עצמית.

דפנה איתן (שם העט) עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית בגישת CBT ושובל פישר - בוגר מכללת תל חי במגמת קולנוע, חברו יחדיו לכתיבת תסריט לסדרת דרמה קומית משפחתית, בת 7 פרקים, העוסקת בסוגיות משותפות לכולנו ובה תובנות פשוטות ועמוקות על החיים.

ספר דיגיטלי
35

הספר כתוב בפורמט תסריט לסדרה:

מילי, עובדת סוציאלית בת 33, נקלעת למשבר בנישואיה, בעקבותיו היא חוזרת לגור בבית הוריה יחד עם בנה. שם גם פוגשת את אסי המאוהב בה מימי התיכון. חזרתה נוגעת בכל אחד מבני המשפחה, ומעוררת שרשרת של מצבים דרמטיים וקומיים ומערבולת רגשות שמשנות את חייהם. הצופים (קוראים) נחשפים לנקודות מבט מעניינות מעיניי ארבעה דורות תחת גג אחד; על משמעות החיים, ריפויים של הפצעים ונקודות האושר הנמצאות מרחק נגיעה מכולנו.

הדמויות הבלתי נשכחות, מביאות עימן אותנטיות והומור, חמלה וקבלה, ומתמודדות עם כאבים, כעסים, חרדות, אובססיות ודאגות. הן משתלבות לכדי סיפורי מסעות העצמה אישיים ומרגשים. בסופם הם מקבלים עוד מושג על הצורך בשליטה והיכולת להרפות, על אינטימיות ויחסים ועל פחדי מוות ותשוקה לחיים. תקיעות תהפוך לתנועה, פריצות דרך והגשמה עצמית.

דפנה איתן (שם העט) עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית בגישת CBT ושובל פישר - בוגר מכללת תל חי במגמת קולנוע, חברו יחדיו לכתיבת תסריט לסדרת דרמה קומית משפחתית, בת 7 פרקים, העוסקת בסוגיות משותפות לכולנו ובה תובנות פשוטות ועמוקות על החיים.

תסריטאות - המדריך השלם לכתיבת תסריט

קובי ניב
(7 דירוגים)
דיגיטלי50
תסריטאות - המדריך השלם לכתיבת תסריט
ספר דיגיטלי
50
מדריך ישראלי ייחודי, משוכלל ומעודכן, לכתיבת תסריטים, עם מבט מעמיק אל הקולנוע העולמי, השם דגש מיוחד – בשונה מכל המדריכים המתורגמים - על כתיבת תסריטים שסיפוריהם מתרחשים בהווייה הישראלית ובשפה העברית.
הספר כולל גם ניתוחים פרטניים של מלאכת התסריט ומשמעותה של הסרטים המצליחים "שתיקת הכבשים" מעורר האימים ורב-המשמעות של ג'ונתן דמי, "משחק הדמעות" על המתעתע הזהות-המינית של ניל ג'ורדן, "כלבי אשמורת" פורץ-הדרך הסיפורית והאלימה של קוונטין טרנטינו ו"חתונה מאוחרת" החדשני והמרענן של דובר קוסאשווילי, שהחזיר את הישראלים אל הקולנוע שלהם, ובישר את גל ההצלחה של הקולנוע הישראלי בעולם.
 
"את התסריט של 'מבצע סבתא' כתבתי במשך שבועיים וחצי, כאשר כל השכלתי הקולנועית עד לאותו רגע הייתה הספר של קובי ניב" - דרור שאול (תסריטאי-במאי "מבצע סבתא")
 
"מאיר עיניים" – תרבות מעריב.
 
מצוין" - הארץ ספרים.
 
 
קובי ניב הוא סופר, תסריטאי, סאטיריקן ומרצה לתסריטאות בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל-אביב, שם אף שימש במשך כעשור כראש מגמת התסריטאות. הקורס שלו "מבוא לתסריטאות לקולנוע" נבחר בשנת 2012 על ידי השבועון "טיים אאוט" כ"קורס הבחירה הטוב ביותר באוניברסיטת תל-אביב". כתב ספרי הדרכה ועיון קולנועיים רבים, ובהם "החיים יפים אבל לא ליהודים –מבט אחר על הסרט של בניני" ו"בזרוע נטויה ובעין עצומה – הקולנוע הישראלי מביט לאחור אל מלחמת לבנון".
היה חבר מערכת ואחד מכותבי תוכנית הטלוויזיה הסאטירית המיתולוגית ''ניקוי ראש'', וראשון כותביה של תוכנית הטלוויזיה, האלמותית ''זהו זה'', לה כתב שנים ארוכות. פרסם ספרי-ילדים ("אבא סבבה", קוקוריקולום ויטה" ועוד) וספרי סאטירה וקומיקס (כגון "ספר מגוחך", "בנו של מגוחך" ו"מגוחך בעורף האויב" עם ציוריו של דודו גבע המנוח). כתב מדורים סאטיריים וטורים אישיים וגם שימש כמבקר קולנוע, תיאטרון ותקשורת כמעט בכל עיתוני ישראל. בשנים האחרונות כותב מאמרי דעה שבועיים בעיתון "הארץ".
רומן היסטורי-סאטירי פרי עטו, "החיים קשים, הא?", ראה בשנת 2014 וספרו "שטנה" – אוסף הנאצות שקיבל בפייסבוק בשל פוסט שכתב שם, מאוירים בידי הקריקטוריסט של עיתון ''הארץ'' עמוס בידרמן - ראה אור במרץ 2016. 
 
ספר דיגיטלי
50
מדריך ישראלי ייחודי, משוכלל ומעודכן, לכתיבת תסריטים, עם מבט מעמיק אל הקולנוע העולמי, השם דגש מיוחד – בשונה מכל המדריכים המתורגמים - על כתיבת תסריטים שסיפוריהם מתרחשים בהווייה הישראלית ובשפה העברית.
הספר כולל גם ניתוחים פרטניים של מלאכת התסריט ומשמעותה של הסרטים המצליחים "שתיקת הכבשים" מעורר האימים ורב-המשמעות של ג'ונתן דמי, "משחק הדמעות" על המתעתע הזהות-המינית של ניל ג'ורדן, "כלבי אשמורת" פורץ-הדרך הסיפורית והאלימה של קוונטין טרנטינו ו"חתונה מאוחרת" החדשני והמרענן של דובר קוסאשווילי, שהחזיר את הישראלים אל הקולנוע שלהם, ובישר את גל ההצלחה של הקולנוע הישראלי בעולם.
 
"את התסריט של 'מבצע סבתא' כתבתי במשך שבועיים וחצי, כאשר כל השכלתי הקולנועית עד לאותו רגע הייתה הספר של קובי ניב" - דרור שאול (תסריטאי-במאי "מבצע סבתא")
 
"מאיר עיניים" – תרבות מעריב.
 
מצוין" - הארץ ספרים.
 
 
קובי ניב הוא סופר, תסריטאי, סאטיריקן ומרצה לתסריטאות בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל-אביב, שם אף שימש במשך כעשור כראש מגמת התסריטאות. הקורס שלו "מבוא לתסריטאות לקולנוע" נבחר בשנת 2012 על ידי השבועון "טיים אאוט" כ"קורס הבחירה הטוב ביותר באוניברסיטת תל-אביב". כתב ספרי הדרכה ועיון קולנועיים רבים, ובהם "החיים יפים אבל לא ליהודים –מבט אחר על הסרט של בניני" ו"בזרוע נטויה ובעין עצומה – הקולנוע הישראלי מביט לאחור אל מלחמת לבנון".
היה חבר מערכת ואחד מכותבי תוכנית הטלוויזיה הסאטירית המיתולוגית ''ניקוי ראש'', וראשון כותביה של תוכנית הטלוויזיה, האלמותית ''זהו זה'', לה כתב שנים ארוכות. פרסם ספרי-ילדים ("אבא סבבה", קוקוריקולום ויטה" ועוד) וספרי סאטירה וקומיקס (כגון "ספר מגוחך", "בנו של מגוחך" ו"מגוחך בעורף האויב" עם ציוריו של דודו גבע המנוח). כתב מדורים סאטיריים וטורים אישיים וגם שימש כמבקר קולנוע, תיאטרון ותקשורת כמעט בכל עיתוני ישראל. בשנים האחרונות כותב מאמרי דעה שבועיים בעיתון "הארץ".
רומן היסטורי-סאטירי פרי עטו, "החיים קשים, הא?", ראה בשנת 2014 וספרו "שטנה" – אוסף הנאצות שקיבל בפייסבוק בשל פוסט שכתב שם, מאוירים בידי הקריקטוריסט של עיתון ''הארץ'' עמוס בידרמן - ראה אור במרץ 2016. 
 
(14 דירוגים)
אסיה2020עיון, מדריכים ועצות296 עמ' מודפסים
דיגיטלי49
הצילו את החתול!
ספר דיגיטלי
49
בלייק סניידר, אחד התסריטאים המצליחים ביותר בהוליווד, שמכר עשרות תסריטים לקומדיות ודרמות במיליוני דולרים, מגיש לכם מדריך מעשי לכתיבה ולשיווק.
 
בהומור ובשנינות, בלי להתנצל על כך שמטרת העל שלו היא להביא את הצופים אל האולמות, סניידר חולק, צעד אחר צעד, את תורתו השימושית עם הקורא/היוצר. הוא חושף את כל סודות המקצוע ובונה תיאוריה שיטתית, בהירה ומדוקדקת שכוללת שלל עקרונות עבודה בסיסיים, עצות חכמות - פרי ניתוח של תסריטים רבים שלו ושל אחרים, ותרגילים בסוף כל פרק. 
 
ביסודיות שאין דומה לה סניידר מתאר את שלבי החשיבה, התכנון, הביצוע ולבסוף בקרת תקלות וכשלים. שיטותיו מנומקות להפליא ומשכנעות גם את אחרון הספקנים. 
 
גם אתם תוכלו למכור את התסריט שלכם, אם רק תלמדו 'להציל את החתול'! 
 
"גם אם תחפשו, תתקשו למצוא ספר טוב יותר שיסייע לכם בהשגת מטרתכם. בפשטות, אחד המדריכים הכי מעשיים בשוק לכתיבת תסריט מיינסטרים."  מגזין ScreenTalk
ספר דיגיטלי
49
בלייק סניידר, אחד התסריטאים המצליחים ביותר בהוליווד, שמכר עשרות תסריטים לקומדיות ודרמות במיליוני דולרים, מגיש לכם מדריך מעשי לכתיבה ולשיווק.
 
בהומור ובשנינות, בלי להתנצל על כך שמטרת העל שלו היא להביא את הצופים אל האולמות, סניידר חולק, צעד אחר צעד, את תורתו השימושית עם הקורא/היוצר. הוא חושף את כל סודות המקצוע ובונה תיאוריה שיטתית, בהירה ומדוקדקת שכוללת שלל עקרונות עבודה בסיסיים, עצות חכמות - פרי ניתוח של תסריטים רבים שלו ושל אחרים, ותרגילים בסוף כל פרק. 
 
ביסודיות שאין דומה לה סניידר מתאר את שלבי החשיבה, התכנון, הביצוע ולבסוף בקרת תקלות וכשלים. שיטותיו מנומקות להפליא ומשכנעות גם את אחרון הספקנים. 
 
גם אתם תוכלו למכור את התסריט שלכם, אם רק תלמדו 'להציל את החתול'! 
 
"גם אם תחפשו, תתקשו למצוא ספר טוב יותר שיסייע לכם בהשגת מטרתכם. בפשטות, אחד המדריכים הכי מעשיים בשוק לכתיבת תסריט מיינסטרים."  מגזין ScreenTalk
(10 דירוגים)
מרווחיםיולי 2021עיון, מדריכים ועצות208 עמ' מודפסים
דיגיטלי3244
המכניקה של הרגש
ספר דיגיטלי
3244מקורי

אני זוכרת את עצמי כנערה יושבת בסרט ומתבוננת על הקהל. 
ראיתי איך יושבים מאה אנשים באולם אחד, אנשים שונים ממקומות שונים, בעלי רקע והיסטוריה שונים. ראיתי איך הם חווים את הסרט. איך הם עוצרים יחד את הנשימה. צורחים יחד. צוחקים יחד.  בתיאום מושלם. כמו נוסעים ברכבת הרים. 
מאז ועד היום – בכתיבה, בסדנאות ובעבודה עם כותבים – אני מנסה לפצח את הסוד הזה: איך גורמים לקוראים להרגיש מה שאנחנו – הכותבים – רוצים שהם ירגישו, בדיוק ברגע הנכון. 
כדי לעשות זאת עלינו לקחת בידינו את המושכות ולנהל את הסיפור עבור הקוראים שלנו. זה החלק 
בתהליך הכתיבה שהופך אותנו למכשפים שיכולים לחולל רגשות דרך מילים. הוא מאפשר לנו להעניק לקהל שלנו חוויה רגשית חזקה כל כך, משמעותית כל כך, עד שהיא הופכת לחלק מהזיכרונות שלהם. לחלק מהזהות שלהם.
המכניקה של הרגש היא תפיסה וטכניקה המאפשרת לכותבים לייצר, לעצב ולנהל את החוויה הרגשית של הקהל שלהם – קוראים וצופים. 
זהו מדריך מקצועי ומעמיק המציע מבט חדש על מלאכת הסיפור ומעמיד את החוויה הרגשית של הקורא במרכז.  
המכניקה של הרגש מיועד לאנשי מקצוע בתחום הסיפור – סופרות, תסריטאים, עורכות, מורים לכתיבה, יוצרי גיימינג, מומחיות סטוריטלינג ועוד. 

מעין רוגל היא סופרת ותסריטאית, יועצת נרטיב ומורה לכתיבה. בעשרים השנים האחרונות פיתחה וניסחה את תפיסת המכניקה של הרגש מתוך עבודת הכתיבה שלה, ליווי כותבים, הנחיית והוראת כתיבה. 
ראו אור ספריה: "היינו יכולות לנסוע", "יער", "גם קופים נופלים מעצים" ו"מה את יודעת".

ספר דיגיטלי
3244מקורי

אני זוכרת את עצמי כנערה יושבת בסרט ומתבוננת על הקהל. 
ראיתי איך יושבים מאה אנשים באולם אחד, אנשים שונים ממקומות שונים, בעלי רקע והיסטוריה שונים. ראיתי איך הם חווים את הסרט. איך הם עוצרים יחד את הנשימה. צורחים יחד. צוחקים יחד.  בתיאום מושלם. כמו נוסעים ברכבת הרים. 
מאז ועד היום – בכתיבה, בסדנאות ובעבודה עם כותבים – אני מנסה לפצח את הסוד הזה: איך גורמים לקוראים להרגיש מה שאנחנו – הכותבים – רוצים שהם ירגישו, בדיוק ברגע הנכון. 
כדי לעשות זאת עלינו לקחת בידינו את המושכות ולנהל את הסיפור עבור הקוראים שלנו. זה החלק 
בתהליך הכתיבה שהופך אותנו למכשפים שיכולים לחולל רגשות דרך מילים. הוא מאפשר לנו להעניק לקהל שלנו חוויה רגשית חזקה כל כך, משמעותית כל כך, עד שהיא הופכת לחלק מהזיכרונות שלהם. לחלק מהזהות שלהם.
המכניקה של הרגש היא תפיסה וטכניקה המאפשרת לכותבים לייצר, לעצב ולנהל את החוויה הרגשית של הקהל שלהם – קוראים וצופים. 
זהו מדריך מקצועי ומעמיק המציע מבט חדש על מלאכת הסיפור ומעמיד את החוויה הרגשית של הקורא במרכז.  
המכניקה של הרגש מיועד לאנשי מקצוע בתחום הסיפור – סופרות, תסריטאים, עורכות, מורים לכתיבה, יוצרי גיימינג, מומחיות סטוריטלינג ועוד. 

מעין רוגל היא סופרת ותסריטאית, יועצת נרטיב ומורה לכתיבה. בעשרים השנים האחרונות פיתחה וניסחה את תפיסת המכניקה של הרגש מתוך עבודת הכתיבה שלה, ליווי כותבים, הנחיית והוראת כתיבה. 
ראו אור ספריה: "היינו יכולות לנסוע", "יער", "גם קופים נופלים מעצים" ו"מה את יודעת".

דיגיטלי35
סינימה נייר
ספר דיגיטלי
35

הספר הזה איננו בדיוק ספר לימוד בתסריטאות אלא כעין מדריך, מה שקרוי באנגלית a manual: ספר שאתם מחזיקים ביד כשאתם נכנסים לתחום חדש ואתם זקוקים להדרכה ועצה טובה מפי בר-סמכא ובעל נסיון. הספר מבוסס על סמינריון שהוזמן אברהם הפנר לתת בבית הספר לקולנוע Davi שבעיר השוויצרית לוזאן, אבל הוא מיועד לקהל הרחב של שוחרי הקולנוע לא פחות מאר לסטודנטים בעלי שאיפות מקצועיות בתחום האמנות השביעית. למעשה זהו מכתב הכתוב בסגנון אישי, חי ותוסס, פונה אל הקורא/ת ומבקש לעניין אותה/ו בסוגיות המרתקות הכרוכות בעיבוד של ספרות גדולה לתסריט. הוא מורכב מ-13 יחידות, שכל אחת מהן מביאה קטע מיצירת מופת מודרנית אחרת, כשהבעיות שיש להתייחס אליהן בעיבוד לתסריט ערוכות בסדר עולה של מורכבות וקושי. את תרגילי העיבוד יכול הקורא לבצע בפועל בזמנו החופשי, אך גם תוך השארתם בתחום הווירטואלי אפשר ללמוד הרבה. המכתב כתוב בשפת בני-אדם רגילה ולא טכנית, אך דואג גם להבהיר ולהגדיר את המינוח המקצועי הבסיסי המקובל בתחום הן בלעז והן בעברית.
וזה לא רק מדריך טכני או מעשי, אלא, בנוסף לכך, גם צירוף של פילוסופיה של האמנות עם שיחת מוטיבציה. מצד אחד הפנר מציב את הסטנדרטים הגבוהים ביותר - אלא של סופרים כדוסטויבסקי, תומס מאן וקאמי. מצד שני הוא מזכיר לנו חוזר והזכר שהאדם הוא בסופו של דבר הנושא הגדול והמשותף, שגם הגדולים היו בני אדם, ולכן כל אחד יכול" את, אתה, אני - הרשות נתונה. אז אולי הרמן הסה לא חשב, כשחיבר את "נרקיס וגולמונד", שהוא בונה מקפציה לתסריט שייכתב בידי ישראלי צעיר. אבל זה, בין השאר, בדיוק מה שהוא עשה. כך, לפחות מציע לנו הפנר לראות את הסיפורת המודרנית הגדולה: כמחסן של טראמפולינות, שנוכל לבחור מתוכן אחת, לקחת ממנה תנופה ולנתר אל-על לעבר הישגים אמנותיים משלנו במדיום הקולנועי.
    
אברהם הפנר הוא במאי קולנוע ("לאן נעלם דניאל וקס?", "ארץ קטנה, איש גדול"), סופר ("כולל הכל", "עליזה") ומורה רב השראה וניסיון.

ספר דיגיטלי
35

הספר הזה איננו בדיוק ספר לימוד בתסריטאות אלא כעין מדריך, מה שקרוי באנגלית a manual: ספר שאתם מחזיקים ביד כשאתם נכנסים לתחום חדש ואתם זקוקים להדרכה ועצה טובה מפי בר-סמכא ובעל נסיון. הספר מבוסס על סמינריון שהוזמן אברהם הפנר לתת בבית הספר לקולנוע Davi שבעיר השוויצרית לוזאן, אבל הוא מיועד לקהל הרחב של שוחרי הקולנוע לא פחות מאר לסטודנטים בעלי שאיפות מקצועיות בתחום האמנות השביעית. למעשה זהו מכתב הכתוב בסגנון אישי, חי ותוסס, פונה אל הקורא/ת ומבקש לעניין אותה/ו בסוגיות המרתקות הכרוכות בעיבוד של ספרות גדולה לתסריט. הוא מורכב מ-13 יחידות, שכל אחת מהן מביאה קטע מיצירת מופת מודרנית אחרת, כשהבעיות שיש להתייחס אליהן בעיבוד לתסריט ערוכות בסדר עולה של מורכבות וקושי. את תרגילי העיבוד יכול הקורא לבצע בפועל בזמנו החופשי, אך גם תוך השארתם בתחום הווירטואלי אפשר ללמוד הרבה. המכתב כתוב בשפת בני-אדם רגילה ולא טכנית, אך דואג גם להבהיר ולהגדיר את המינוח המקצועי הבסיסי המקובל בתחום הן בלעז והן בעברית.
וזה לא רק מדריך טכני או מעשי, אלא, בנוסף לכך, גם צירוף של פילוסופיה של האמנות עם שיחת מוטיבציה. מצד אחד הפנר מציב את הסטנדרטים הגבוהים ביותר - אלא של סופרים כדוסטויבסקי, תומס מאן וקאמי. מצד שני הוא מזכיר לנו חוזר והזכר שהאדם הוא בסופו של דבר הנושא הגדול והמשותף, שגם הגדולים היו בני אדם, ולכן כל אחד יכול" את, אתה, אני - הרשות נתונה. אז אולי הרמן הסה לא חשב, כשחיבר את "נרקיס וגולמונד", שהוא בונה מקפציה לתסריט שייכתב בידי ישראלי צעיר. אבל זה, בין השאר, בדיוק מה שהוא עשה. כך, לפחות מציע לנו הפנר לראות את הסיפורת המודרנית הגדולה: כמחסן של טראמפולינות, שנוכל לבחור מתוכן אחת, לקחת ממנה תנופה ולנתר אל-על לעבר הישגים אמנותיים משלנו במדיום הקולנועי.
    
אברהם הפנר הוא במאי קולנוע ("לאן נעלם דניאל וקס?", "ארץ קטנה, איש גדול"), סופר ("כולל הכל", "עליזה") ומורה רב השראה וניסיון.

(2 דירוגים)
נ.ב. ספרים2008עיון189 עמ' מודפסים
דיגיטלי30
מתחת לאף
ספר דיגיטלי
30
בראשית שנות השמונים יצא לבתי הקולנוע הסרט "מתחת לאף", והפך מאז לסרט קאלט ישראלי. הספר על "מתחת לאף" כולל את תסריטו המלא של הסרט, מלווה בשיחה מרתקת עם יוצריו התסריטאי חיים מרין והבמאי ינקול גולדווסר וכמו כן בשלושה מאמרים אודותיו - של חוקרי הקולנוע ד"ר שמוליק דובדבני והגברת יסמין (מקס) ששון ושל המשורר והסופר מתי שמואלוף - ומקנח בסיפור קצר מאת דודו בוסי שנכתב בהשראת הסרט.
 
דגשים מיוחדים או הערות מיוחדות:
ספר חובה לכל חוקר, לומד ואוהב קולנוע ישראלי.
 
על  משתתפי הספר (לפי סדר האלף-בית):
דודו בוסי – סופר.  מחבר "הירח ירוק בוואדי", "פרא אציל" ו"אמא מתגעגעת למילים". חתן פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים.
ינקול גולדווסר – במאי הסרטים "מתחת לאף", "אבא גנוב", "מעבר לים" וסדרות הטלוויזיה "לתפוס את השמיים" ו"מעורב ירושלמי".
שמוליק דובדבני – חוקר ומרצה לקולנוע באוניברסיטת תל-אביב. מחבר הספר "גוף ראשון, מצלמה: קולנוע תיעודי אישי בישראל".
חיים מרין – תסריטאי הסרטים "מתחת לאף" ו"מעבר לים" ומחזאי ההצגות "ביער ביער", "עלילות מכס ומוריס" ו"חיים נישואים".
קובי ניב – סאטריקן, עיתונאי ומרצה לקולנוע. עורך הספר. מחבר הספרים "תסריטאות", "החיים יפים, אבל לא ליהודים", "עבר שחור, עתיד ורוד" ו"בעין עצומה ובזרוע נטויה".
מתי שמואלוף – משורר וסופר ישראלי המתגורר בברלין. מחבר "פרידה מברלין" ו"מקלחת של חושך וסיפורים נוספים".
יסמין (מקס) ששון – יוצרת, חוקרת ומלמדת קולנוע וטלוויזיה. עוסקת בעיקר בנוכחות ובנראות נשים במדיה.
 
ספר דיגיטלי
30
בראשית שנות השמונים יצא לבתי הקולנוע הסרט "מתחת לאף", והפך מאז לסרט קאלט ישראלי. הספר על "מתחת לאף" כולל את תסריטו המלא של הסרט, מלווה בשיחה מרתקת עם יוצריו התסריטאי חיים מרין והבמאי ינקול גולדווסר וכמו כן בשלושה מאמרים אודותיו - של חוקרי הקולנוע ד"ר שמוליק דובדבני והגברת יסמין (מקס) ששון ושל המשורר והסופר מתי שמואלוף - ומקנח בסיפור קצר מאת דודו בוסי שנכתב בהשראת הסרט.
 
דגשים מיוחדים או הערות מיוחדות:
ספר חובה לכל חוקר, לומד ואוהב קולנוע ישראלי.
 
על  משתתפי הספר (לפי סדר האלף-בית):
דודו בוסי – סופר.  מחבר "הירח ירוק בוואדי", "פרא אציל" ו"אמא מתגעגעת למילים". חתן פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים.
ינקול גולדווסר – במאי הסרטים "מתחת לאף", "אבא גנוב", "מעבר לים" וסדרות הטלוויזיה "לתפוס את השמיים" ו"מעורב ירושלמי".
שמוליק דובדבני – חוקר ומרצה לקולנוע באוניברסיטת תל-אביב. מחבר הספר "גוף ראשון, מצלמה: קולנוע תיעודי אישי בישראל".
חיים מרין – תסריטאי הסרטים "מתחת לאף" ו"מעבר לים" ומחזאי ההצגות "ביער ביער", "עלילות מכס ומוריס" ו"חיים נישואים".
קובי ניב – סאטריקן, עיתונאי ומרצה לקולנוע. עורך הספר. מחבר הספרים "תסריטאות", "החיים יפים, אבל לא ליהודים", "עבר שחור, עתיד ורוד" ו"בעין עצומה ובזרוע נטויה".
מתי שמואלוף – משורר וסופר ישראלי המתגורר בברלין. מחבר "פרידה מברלין" ו"מקלחת של חושך וסיפורים נוספים".
יסמין (מקס) ששון – יוצרת, חוקרת ומלמדת קולנוע וטלוויזיה. עוסקת בעיקר בנוכחות ובנראות נשים במדיה.
 
ידיעות ספרים2006עיון198 עמ' מודפסים
מודפס61.6
אמנות שפה זרה
ספר מודפס
61.6 מחיר מוטבע על הספר 88

איש אחד שאל את הגורו, מהי משמעות החיים? ענה לו הגורו: מים במזרקה. האיש שלנו שאל באכזבה קשה, זהו? זה הכול? משמעות החיים היא מים במזרקה? ענה לו הגורו: אז לא.

כבר שלושים שנה שהסופר והבמאי אברהם הפנר מלמד קולנוע ותסריטאות באוניברסיטת תל אביב, אבל שאלה תמימה של סטודנטית בתחילת השנה הצליחה לערער את כל מה שחשב שהוא יודע. מה ההבדל, שאלה התלמידה, בין ספרות לתרבות?

שאלה זו, ששינתה לחלוטין את מהלכו המתוכנן של הקורס השנתי, פותחת דיון כיתתי ממושך: מדוע השתרשה בחברה האנושית ההבדלה השגורה בין ספרות לאמנות, שפה ותרבות? הדיון העמוק שהתמשך לאורך שני סמסטרים, כולל שאלות הנוגעות לשורשי התרבות, לתהליך התפתחותה, משמעותה ותפקידה בחיינו.

אמנות שפה זרה פונה לתלמידי קולנוע ומחזאות ולכל המתעניינים באמנות, בספרות ובהומור.

אברהם הפנר, סופר תסריטאי ובמאי. מיצירותיו: "המחברות של יוחנן שלאכט", "כולל הכל", "ספר המפורש", "כמו אבלאר כמו אלואיז", "לאט יותר", "דלת הקסמים", "לאן נעלם דניאל וקס", "דודה קלרה", "פרשת וינשל", "אהבתה האחרונה של לורה אדלר", "ארץ קטנה איש גדול".

ספר מודפס
61.6 מחיר מוטבע על הספר 88

איש אחד שאל את הגורו, מהי משמעות החיים? ענה לו הגורו: מים במזרקה. האיש שלנו שאל באכזבה קשה, זהו? זה הכול? משמעות החיים היא מים במזרקה? ענה לו הגורו: אז לא.

כבר שלושים שנה שהסופר והבמאי אברהם הפנר מלמד קולנוע ותסריטאות באוניברסיטת תל אביב, אבל שאלה תמימה של סטודנטית בתחילת השנה הצליחה לערער את כל מה שחשב שהוא יודע. מה ההבדל, שאלה התלמידה, בין ספרות לתרבות?

שאלה זו, ששינתה לחלוטין את מהלכו המתוכנן של הקורס השנתי, פותחת דיון כיתתי ממושך: מדוע השתרשה בחברה האנושית ההבדלה השגורה בין ספרות לאמנות, שפה ותרבות? הדיון העמוק שהתמשך לאורך שני סמסטרים, כולל שאלות הנוגעות לשורשי התרבות, לתהליך התפתחותה, משמעותה ותפקידה בחיינו.

אמנות שפה זרה פונה לתלמידי קולנוע ומחזאות ולכל המתעניינים באמנות, בספרות ובהומור.

אברהם הפנר, סופר תסריטאי ובמאי. מיצירותיו: "המחברות של יוחנן שלאכט", "כולל הכל", "ספר המפורש", "כמו אבלאר כמו אלואיז", "לאט יותר", "דלת הקסמים", "לאן נעלם דניאל וקס", "דודה קלרה", "פרשת וינשל", "אהבתה האחרונה של לורה אדלר", "ארץ קטנה איש גדול".

צפית ב-14 ספרים מתוך 14