ביקורת העורך

ביקורת ספר מזווית אחרת
ציון8
אנונימיות מובטחת
גריר הנדריקס

תקציר

"דרושות נשים בגילאי 32-18 להשתתפות במחקר על אתיקה ומוסר. תשלום נדיב. אנונימיות מובטחת".

כשג'סיקה (ג'ס) פֵריס מסכימה להשתתף בניסוי פסיכולוגי על אתיקה ומוסר שעורכת ד"ר שילדס המסתורית, היא חושבת שכל מה שתצטרך לעשות הוא לענות על כמה שאלות, לקחת את הכסף וללכת לדרכה.

שאלת מס' 1: האם את מסוגלת לשקר בלי לחוש אשמה?

אבל כשהשאלות נעשות יותר ויותר חודרניות ומלחיצות ולאחר שהניסוי עובר מהמעבדה לעולם האמיתי, ג'ס מתחילה להרגיש שד"ר שילדס יודעת מה היא חושבת... ומה היא מסתירה.

שאלה מס' 2: האם פגעת פעם עמוקות באדם שהיה חשוב לך?

ככל שהפרנויה של ג'ס גוברת היא מבינה שהיא כבר לא יכולה לדעת מה בחיים שלה אמיתי ומה מניפולציה של ד"ר שילדס. כשהיא לכודה ברשת של הונאה וקנאה מגלה ג'ס עד מהרה שיש אובססיות שעלולות להיות קטלניות.

שאלה מס' 3: האם עונש אמור תמיד להתאים לפשע?

אנונימיות מובטחת, ספרן השני של מחברות רב-המכר העולמי "הבעל של שתינו", הוא מותחן מטלטל על ספקות ותשוקה ועל מידת האמון שאפשר לתת באחרים. על "הבעל של שתינו" נכתב ב"ידיעות אחרונות", "מותחן מהמעולים בסוגו: ספר מועך-קרביים ומוציא מהדעת שבו לא ניתן להיות בטוחים בשום דבר – וזה נפלא."

שרה פקאנן – לפני שנהפכה לסופרת עבדה כעיתונאית חוקרת, ומאמריה זיכו אותה בפרסים ופורסמו בעיתונים "הוושינגטון פוסט", "יו-אס-איי טודיי" ורבים אחרים. היא אם לשלושה בנים וחיה בסמוך לוושינגטון די-סי.

גריר הנדריקס - לפני שנהפכה לסופרת עבדה במשך שני עשורים כעורכת בהוצאת סיימון אנד שוסטר. בעלת תואר שני בעיתונאות מאוניברסיטת קולומביה, ומאמריה פורסמו בעיתונים "הניו יורק טיימס", "אלוּר" ו"פבלישר'ס ויקלי". היא חיה במנהטן עם בעלה ושני ילדיהם.

נערה דיגיטלית בעולם אנלוגי / רן בן-נון
קבלו גיבורת מתח מסוג חדשני לגמרי
נערה דיגיטלית בעולם אנלוגי / רן בן-נון
קבלו גיבורת מתח מסוג חדשני לגמרי
  • תקציר מנהלים
  • תקציר מנהלים

  • ג'סיקה היא מאפרת ניו יורקית עסוקה שלא מאמינה ביחסים ארוכי טווח. היא הגיעה לעיר הגדולה מפנסילווניה הרחוקה והותירה מאחוריה זוג הורים ואחות בעלת צרכים מיוחדים, כך שכאן היצור היחיד שמתקרב לליבה הוא לואי, כלבה המרוט. גיבורת "אנונימיות מובטחת" של כוכבות ספרות המתח שרה פקנאן וגריר הנדריקס היא יפהפייה בת 28 שבעברה רק שתי מערכות יחסים רציניות, לפחות אחת מהן רעילה עד בחילה. היא קצת חסרת מעצורים, וטוב שכך. כדי לעזור להוריה לטפל באחותה, ג'סיקה נרשמת לניסוי חברתי/ פסיכולוגי העוסק בגבולות המוסר, שאמור לשלשל לכיסה כמה מאות דולרים חיוניים. היא יושבת לבד בחדר סגור ומקלידה למחשב דברים שמעולם לא סיפרה לאיש בכנות מוחלטת, אבל למרות זאת אנו מרגישים שיש עוד כמה דברים, הרבה יותר גרועים, שהיא שומרת לעצמה.
  • כמו מה זה
  • כמו מה זה

  • מאחורי עיניה/ שרה פינבורו
  • קל/כבד?
  • קל/כבד?

  • קליל ומשגע, ובעיקר כיפי להחריד.
  • למה כן?
  • למה כן?

  • בתוך ההצצה לחייה של ג'סיקה אנו זוכים להתחבר למבטה של הדמות שמאחורי המחקר, ד"ר שילדס, שחשיפתה מסקרנת לא פחות. החיבור ביניהן הוא קסם מותחני מסוג חדש, שילוב של סקרנות רכילותית עם תחושת אימה מזדחלת שלא ניתן לשחרר. עומד לקרות כאן משהו נורא, במובן המגניב ביותר.
  • למה גם כן?
  • למה גם כן?

  • ד"ר שילדס מהחיים האמיתיים שונה מאוד מהדמות שציירה לעצמה ג'ס בדמיונה לפני המפגש, וזה רק הצעד הראשון בשורה של הפתעות שמחכות לה. העיסקה פשוטה: ככל שתיחשף יותר וככל שתסכים לקבל על עצמה סיכונים גדולים יותר – התמורה תהיה גבוהה יותר. עד כמה זה מסוכן באמת? הנדריקס ופקנאן יוצרות מתח גבוה וציפייה אדירה, שמתממשת אט אט לנגד עינינו, ואז מגבירות עוד קצת.
  • למה לא?
  • למה לא?

  • בערך בשליש הספר כבר אפשר להתחיל לנחש לאן כל זה הולך (ספוילר: לא למקום טוב), וגם התיאורים נוטים פה ושם אל קיטש הכתפיים הרחבות והעיניים הירוקות. לא שזה מפריע במיוחד.
  • דמות לקחת
  • דמות לקחת

  • ג'סיקה היא פשוט גיבורה נהדרת – נערה דיגיטלית שמשחקת בתחכום מניפולטיבי בתוך עולם אנלוגי מיושן של זוגיות, מונוגמיה ומחויבות לכל החיים. למות עליה.
  • משפט לקחת
  • משפט לקחת

  • "אפילו כשנדמה שהכאב הגיע לשיאו, תמיד יש לו לאן לטפס".
  • איפה קוראים?
  • איפה קוראים?

  • ניו יורק המופלאה, הרקע המושלם לכל עלילה שתבחרו.
  • נחזור לעוד?
  • נחזור לעוד?

  • בכיף. גריר את פקנאן הן מעצמת בידור בנסיקה מתמדת.
  • השורה האחרונה
  • השורה האחרונה

  • "אנונימיות מובטחת" הוא מותחן מהנה להפליא – זו כתיבת מתח נשית מזן חדש, כמו של שרה פינבורו, קרוליין קפנס ודניז מינה, בין השאר, שיוצרת נשים גדולות מהחיים ולוקחת אותן עד מעבר לקצה. במילים אחרות: הגילטי פלז'ר האולטימטיבי.