הביקורות של אני מרגש וואו בנשימה עצורה מעולה

1/1/1970
כנרת זמורה דבירמרץ 2021פרוזה מקור238 עמ' מודפסים
דיגיטלי2846
מודפס6976.8
איך לאהוב את בתך
ספר דיגיטלי
2846מקורי
ספר מודפס
6976.8מקורי מחיר מוטבע על הספר 96

"נדיר למצוא רומן העוסק בתא משפחתי מרתק, שהוא גם ספר שלא מוותר על מתח עלילתי מושלם. את "איך לאהוב את בתך" קראתי בנשימה אחת. עוצמת המילים מילאה אותי באדרנלין ובסקרנות. עוצמת הסיפור החזירה אותי אל הילדה שהייתי פעם. ובו בזמן - אל האישה שאני עכשיו. ספר שמתאים לכל מי שהיה אי פעם הורה, או ילד."
- המשוררת והסופרת שרי שביט, מתוך "בחירות המבקרים" של עברית

"אחד הספרים החכמים, הרגישים והמדויקים שקראתי מזה הרבה זמן, הילה בלום עושה בספרות הישראלית מה שנטליה גינסבורג עשתה לספרות האיטלקית ולספרות אירופאית, בעיני בספר הזה היא הפכה לאחת הסופרות החשובות של דורה חובת קריאה."
- איש התקשורת והסופר שי גולדן, מתוך "בחירות המבקרים" של עברית

אישה עומדת ברחוב חשוך, אלפי קילומטרים מביתה בישראל, ומציצה לתוך בית בעיר צפונית בהולנד: שתי הילדות הקטנות שמעברו האחר של החלון הן בנותיה של בתה היחידה, נכדותיה, שאותן לא פגשה מעולם. 

במרכז הרומן המבריק הזה ניצבת משפחה קטנה — אימא ואבא ובת; ובעצם, אימא ובת ואבא, בסדר הזה, משפחה שטעויות האהבה שנעשות בה מצטברות אט־אט לדרמה פסיכולוגית שקשה להניח מהיד. 
בבהירות ובחדות בוחנת הילה בלום את הקפלים העדינים ביותר של אהבת אם לבתה, אלה שאנחנו רוצים לראות ואלה שנוח לנו להתכחש להם, ופורשת אותם לעינינו כמפת דרכים אינטימית המשרטטת את גבולות יכולתנו לכוון ולשלוט בגורל ילדינו.   

זהו ספרה השני של הילה בלום, עורכת ספרות בעלת מוניטין רב. ספרה הראשון, הביקור, זכה לשבחים, היה לרב־מכר ותורגם לשפות זרות. באיך לאהוב את בתך היא מתכתבת עם סופרות גדולות של דורנו, שיצירותיהן צפות שוב ושוב בחיי הנפש של הגיבורה שלה, וטווה סיפור רב־רבדים, מורכב וחכם להפליא. 

ספר דיגיטלי
2846מקורי
ספר מודפס
6976.8מקורי מחיר מוטבע על הספר 96

"נדיר למצוא רומן העוסק בתא משפחתי מרתק, שהוא גם ספר שלא מוותר על מתח עלילתי מושלם. את "איך לאהוב את בתך" קראתי בנשימה אחת. עוצמת המילים מילאה אותי באדרנלין ובסקרנות. עוצמת הסיפור החזירה אותי אל הילדה שהייתי פעם. ובו בזמן - אל האישה שאני עכשיו. ספר שמתאים לכל מי שהיה אי פעם הורה, או ילד."
- המשוררת והסופרת שרי שביט, מתוך "בחירות המבקרים" של עברית

"אחד הספרים החכמים, הרגישים והמדויקים שקראתי מזה הרבה זמן, הילה בלום עושה בספרות הישראלית מה שנטליה גינסבורג עשתה לספרות האיטלקית ולספרות אירופאית, בעיני בספר הזה היא הפכה לאחת הסופרות החשובות של דורה חובת קריאה."
- איש התקשורת והסופר שי גולדן, מתוך "בחירות המבקרים" של עברית

אישה עומדת ברחוב חשוך, אלפי קילומטרים מביתה בישראל, ומציצה לתוך בית בעיר צפונית בהולנד: שתי הילדות הקטנות שמעברו האחר של החלון הן בנותיה של בתה היחידה, נכדותיה, שאותן לא פגשה מעולם. 

במרכז הרומן המבריק הזה ניצבת משפחה קטנה — אימא ואבא ובת; ובעצם, אימא ובת ואבא, בסדר הזה, משפחה שטעויות האהבה שנעשות בה מצטברות אט־אט לדרמה פסיכולוגית שקשה להניח מהיד. 
בבהירות ובחדות בוחנת הילה בלום את הקפלים העדינים ביותר של אהבת אם לבתה, אלה שאנחנו רוצים לראות ואלה שנוח לנו להתכחש להם, ופורשת אותם לעינינו כמפת דרכים אינטימית המשרטטת את גבולות יכולתנו לכוון ולשלוט בגורל ילדינו.   

זהו ספרה השני של הילה בלום, עורכת ספרות בעלת מוניטין רב. ספרה הראשון, הביקור, זכה לשבחים, היה לרב־מכר ותורגם לשפות זרות. באיך לאהוב את בתך היא מתכתבת עם סופרות גדולות של דורנו, שיצירותיהן צפות שוב ושוב בחיי הנפש של הגיבורה שלה, וטווה סיפור רב־רבדים, מורכב וחכם להפליא. 

1/1/1970
עם עובדמאי 2021פרוזה מקור434 עמ' מודפסים
דיגיטלי2837
מודפס5975.2
קולי2835
המטבח האחורי
ספר דיגיטלי
2837מקורי
ספר מודפס
5975.2מקורי מחיר מוטבע על הספר 94
ספר קולי
2835מקורי

" זהו ספר שנקרא בהנאה רבה וקשה להניח מהיד. לטעמי, הקסם של הספר טמון בעיקר בדמויות שהם אנשים בשר ודם, שכתובים ברגישות רבה ומותך אהבת אדם. ככל שהתקדמתי בקריאה רציתי לדעת עליהן עוד ועוד והצטערתי מאוד להיפרד מהן כשהספר הסתיים. כמו ספרים טובים אחרים שעסקו בנושא השחיתות, גם ספר זה מעורר מחשבה ביחס לכמה היא מתעתעת וקשה לתפיסה וכיצד היא לוכדת ברשתה גם את הנורמטיביים בעלי הכוונות הטובות."
- הסופר ליעד שהם, מתוך "בחירות המבקרים" של עברית

בעיר חוף קטנה העירייה מפרסמת מכרז לבניית דירות לזוגות צעירים – יוזמה מבורכת שהכול תולים בה תקוות גדולות עד שהיא נעצרת בגלל התככים שקדמו לה. לחזית המאבק שבין הזוגות לעירייה עולות דמויות ססגוניות, רבות יצרים וכמיהות, שובות לב כולן גם בחולשותיהן: ראש עירייה כריזמטי, מקסים ואכזר, שמתכונן לבחירות הקרובות בצילה של חקירת משטרה, מנהיג אופוזיציה נכלולי שמנסה בכל דרך לגבור עליו, עורך דין צעיר ששואף להשתלב בפוליטיקה המקומית, והיועצת המשפטית של העירייה, שחברותיה לעבודה אינן מסגירות את המתרחש בביתה. לאורך ההתדיינות המשפטית על מיזם הבנייה מתפתחת בינה לעורך הדין אהבה מהוססת ורבת תהפוכות, ואין לדעת מה יגבר בה בסופו של דבר – קולו היבש של ההיגיון או קולו של הלב.

מתוך היכרות עמוקה ומלבבת עם הטבע האנושי על כל צדדיו, ומתוך אמפתיה יוצאת דופן לגיבוריה, מפליאה רומית סמסון, בספר ביכורים בשל, להעלות מגוון עשיר של דמויות מרתקות, משעשעות או מרגיזות, שמתעמתות או נקשרות זו לזו, ואיתן הקורא הנשאב כולו אל עלילות חייהן עד שהוא מרגיש שם כבן בית.

ספר דיגיטלי
2837מקורי
ספר מודפס
5975.2מקורי מחיר מוטבע על הספר 94
ספר קולי
2835מקורי

" זהו ספר שנקרא בהנאה רבה וקשה להניח מהיד. לטעמי, הקסם של הספר טמון בעיקר בדמויות שהם אנשים בשר ודם, שכתובים ברגישות רבה ומותך אהבת אדם. ככל שהתקדמתי בקריאה רציתי לדעת עליהן עוד ועוד והצטערתי מאוד להיפרד מהן כשהספר הסתיים. כמו ספרים טובים אחרים שעסקו בנושא השחיתות, גם ספר זה מעורר מחשבה ביחס לכמה היא מתעתעת וקשה לתפיסה וכיצד היא לוכדת ברשתה גם את הנורמטיביים בעלי הכוונות הטובות."
- הסופר ליעד שהם, מתוך "בחירות המבקרים" של עברית

בעיר חוף קטנה העירייה מפרסמת מכרז לבניית דירות לזוגות צעירים – יוזמה מבורכת שהכול תולים בה תקוות גדולות עד שהיא נעצרת בגלל התככים שקדמו לה. לחזית המאבק שבין הזוגות לעירייה עולות דמויות ססגוניות, רבות יצרים וכמיהות, שובות לב כולן גם בחולשותיהן: ראש עירייה כריזמטי, מקסים ואכזר, שמתכונן לבחירות הקרובות בצילה של חקירת משטרה, מנהיג אופוזיציה נכלולי שמנסה בכל דרך לגבור עליו, עורך דין צעיר ששואף להשתלב בפוליטיקה המקומית, והיועצת המשפטית של העירייה, שחברותיה לעבודה אינן מסגירות את המתרחש בביתה. לאורך ההתדיינות המשפטית על מיזם הבנייה מתפתחת בינה לעורך הדין אהבה מהוססת ורבת תהפוכות, ואין לדעת מה יגבר בה בסופו של דבר – קולו היבש של ההיגיון או קולו של הלב.

מתוך היכרות עמוקה ומלבבת עם הטבע האנושי על כל צדדיו, ומתוך אמפתיה יוצאת דופן לגיבוריה, מפליאה רומית סמסון, בספר ביכורים בשל, להעלות מגוון עשיר של דמויות מרתקות, משעשעות או מרגיזות, שמתעמתות או נקשרות זו לזו, ואיתן הקורא הנשאב כולו אל עלילות חייהן עד שהוא מרגיש שם כבן בית.

1/1/1970
כתריולי 2020פרוזה מקור405 עמ' מודפסים
דיגיטלי44
מודפס6978.4
קולי48
אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו
ספר דיגיטלי
44
ספר מודפס
6978.4מקורי מחיר מוטבע על הספר 98
ספר קולי
48

"אף אחד לא עוזב את פּאלוֹ אלטוֹ" הוא הרומן הרביעי של יניב איצקוביץ', מחבר 'תיקון אחר חצות' עטור הפרסים, שזכה להצלחה גדולה בעולם.

בפקולטה לרפואה של הטכניון מתגלה גופה אחת מיותרת. כך נפתחת פרשיית הרצח שתהפוך את עולמה של איריס אברמוב, חוקרת משטרה בהליכי גירושים שנוהגת לאסוף מזכרות מזירות רצח. דרכה של איריס עומדת להצטלב בזו של עידן לוריא, נער בן טובים שבורח ממשפחתו ונקלע לקומונה שיש בה חוקים מעורפלים; שנים אחר כך ייכנס לתמונה גם נוח קֶני, פקיד בנק רמוס שמשנה את גורלו בשל רגש נקם, וגם בנו יותם, שיוצא לטיול אחרי צבא אך במקום להעפיל אל האוורסט הוא משוטט בעיר התחתית של חיפה ושומע את קולה של אימו המתה. 
הרומן רב–הפנים הזה, הישראלי כל כך, מתרחש על פני שני עשורים אך נקרא בנשימה אחת. חרף מרחק השנים והמקומות, חייהם וחלומותיהם של הגיבורים נושקים זה לזה. לכולם משותף הגעגוע, השאיפה לחופש בלתי מושג והחיפוש אחר מוצא אל הים. 
 
"אף אחד לא עוזב את פּאלוֹ אַלטוֹ" הוא רומן מקומי ואישי מאוד ובה–בעת אוניברסלי. יניב איצקוביץ', שהוגדר כמספר סיפורים מחונן שקוראיו ילכו אחריו לכל מקום, כותב את הגיבורים הלא מוכרזים של הארץ הזאת ומגלה אומץ, כנות ויופי במקומות החשוכים ביותר.
 
"בכל אחד מספריו ברא איצקוביץ´ עולם ספרותי מקורי, ייחודי, עשוי היטב, בעל תנופה עלילתית ומהלך בגדולות." מנימוקי ועדת פרס עגנון 
 
"איצקוביץ´ משלב היסטוריה, מציאות, אגדה ודמיון לתערובת מסחררת ומהנה ביותר." סאנדיי טיימס
 
"יש באיצקוביץ´ הקסם שיש בסופרים ובסיפורים גדולים. הניצוץ... שעושה ספרות מעולה." יורם קניוק
 
"ללא ספק אחד הקולות המרתקים, המעמיקים והלא צפויים בספרות העברית החדשה." אשכול נבו

ספר דיגיטלי
44
ספר מודפס
6978.4מקורי מחיר מוטבע על הספר 98
ספר קולי
48

"אף אחד לא עוזב את פּאלוֹ אלטוֹ" הוא הרומן הרביעי של יניב איצקוביץ', מחבר 'תיקון אחר חצות' עטור הפרסים, שזכה להצלחה גדולה בעולם.

בפקולטה לרפואה של הטכניון מתגלה גופה אחת מיותרת. כך נפתחת פרשיית הרצח שתהפוך את עולמה של איריס אברמוב, חוקרת משטרה בהליכי גירושים שנוהגת לאסוף מזכרות מזירות רצח. דרכה של איריס עומדת להצטלב בזו של עידן לוריא, נער בן טובים שבורח ממשפחתו ונקלע לקומונה שיש בה חוקים מעורפלים; שנים אחר כך ייכנס לתמונה גם נוח קֶני, פקיד בנק רמוס שמשנה את גורלו בשל רגש נקם, וגם בנו יותם, שיוצא לטיול אחרי צבא אך במקום להעפיל אל האוורסט הוא משוטט בעיר התחתית של חיפה ושומע את קולה של אימו המתה. 
הרומן רב–הפנים הזה, הישראלי כל כך, מתרחש על פני שני עשורים אך נקרא בנשימה אחת. חרף מרחק השנים והמקומות, חייהם וחלומותיהם של הגיבורים נושקים זה לזה. לכולם משותף הגעגוע, השאיפה לחופש בלתי מושג והחיפוש אחר מוצא אל הים. 
 
"אף אחד לא עוזב את פּאלוֹ אַלטוֹ" הוא רומן מקומי ואישי מאוד ובה–בעת אוניברסלי. יניב איצקוביץ', שהוגדר כמספר סיפורים מחונן שקוראיו ילכו אחריו לכל מקום, כותב את הגיבורים הלא מוכרזים של הארץ הזאת ומגלה אומץ, כנות ויופי במקומות החשוכים ביותר.
 
"בכל אחד מספריו ברא איצקוביץ´ עולם ספרותי מקורי, ייחודי, עשוי היטב, בעל תנופה עלילתית ומהלך בגדולות." מנימוקי ועדת פרס עגנון 
 
"איצקוביץ´ משלב היסטוריה, מציאות, אגדה ודמיון לתערובת מסחררת ומהנה ביותר." סאנדיי טיימס
 
"יש באיצקוביץ´ הקסם שיש בסופרים ובסיפורים גדולים. הניצוץ... שעושה ספרות מעולה." יורם קניוק
 
"ללא ספק אחד הקולות המרתקים, המעמיקים והלא צפויים בספרות העברית החדשה." אשכול נבו

1/1/1970
דיגיטלי2550
מודפס98
הלשון נושלה
ספר דיגיטלי
2550מקורי
ספר מודפס
98 מחיר מוטבע על הספר 98

הגן רק עכשיו נפתח, אומרת אייר, שמכנה את עצמה לוסינדה. ואֶמיר ושרלי מבינים למה כוונתה. כמעט שאיש אינו מבחין בקיום של התחנה לבריאות הנפש הנטושה ובגן הסובב אותה. גם לא אמיר, שבית אמו מצוי בשכנות לתחנה. למעשה, שרלי הוא שתופס לראשונה שהגן צופן סודות, אולי סוד אחד אפל במיוחד, שמהלך עליו אימה. גם לוסינדה ואחיה יוסי, שנדמה שיודעים על העולם יותר ממה שילדים בגילם אמורים לדעת, מגלים עניין משלהם במסתורין שלו. ואמיר, שכל רצונו הוא שחייו במבוא ים יתמידו במתכונתם השגורה, נגרר איתם בעל כורחו לסבך של גילויים, סכנות וקסם עתיק, שחלק ממנו קשור בו ישירות. כי היכנשהו ישנו ספר, ״הלב הקבור״, ששם גיבורו כשמו, והוא בן גילו, בן אחת עשרה. ובתל אביב מתגוררת אישה צעירה, אובדת עצות, ששמה טליה פינטו, כשם הגיבורה האחרת בספר. לא אמיר ולא טליה, ולא שרלי, לוסינדה או יוסי, מבינים את הקשר שלהם ליצירת הבדיון ההיא, שמתעקשת לחלחל אל מציאותם בדרכים עקלקלות, אולי באשמתם, אולי באשמת ישות אחרת, הקשורה לתולדות התליון ״הלשון נושלה״ שלוסינדה עונדת לצווארה. וביקום הגלגלים, הוא הבריאה המתוארת ב״הלב הקבור״, ממשיכים להתרחש אירועים גם אחרי תום עלילת הספר.

הרומן הלשון נושלה, הוא מסע תודעתי מרהיב בין עולמות המקיימים זה את זה ומאיימים להחריב זה את זה בו זמנית. ברגע מסוים הם עומדים על בלימה, בחיבור ביניהם נבעה סדק טרמינלי. עתה הם עומדים על מכונם רק מכוח נטייתם ההדדית ליפול ולהתרסק. וזה בדיוק הרגע שבו מופיע הגיבור של שמעון אדף, הדמות שעליה נגזר לסגור את הסדק, הקרע שנפער שעומד לשאוב אליו הכול. היקום שאדף יוצר, שאין משלו בספרות העברית, אינו בנוי על יצירת גיאוגרפיה ממשית או על סרטוט שושלות אלא על רצפים לשוניים ושיבושם באמצעות רגעי התגלות, וטריפת הגבול בין הריאלי למיתי. זהו יקום הולך ומתפשט, משנה צורות ומתפתח באופנים לא צפויים. יחד עם זאת, נדמה שהוא מתאפשר רק בזכותם של צרכים ומניעים אנושיים בסיסיים: משפחה, בית, תחושת ייעוד ויושרה מוסרית.

יגאל שוורץ

ספר דיגיטלי
2550מקורי
ספר מודפס
98 מחיר מוטבע על הספר 98

הגן רק עכשיו נפתח, אומרת אייר, שמכנה את עצמה לוסינדה. ואֶמיר ושרלי מבינים למה כוונתה. כמעט שאיש אינו מבחין בקיום של התחנה לבריאות הנפש הנטושה ובגן הסובב אותה. גם לא אמיר, שבית אמו מצוי בשכנות לתחנה. למעשה, שרלי הוא שתופס לראשונה שהגן צופן סודות, אולי סוד אחד אפל במיוחד, שמהלך עליו אימה. גם לוסינדה ואחיה יוסי, שנדמה שיודעים על העולם יותר ממה שילדים בגילם אמורים לדעת, מגלים עניין משלהם במסתורין שלו. ואמיר, שכל רצונו הוא שחייו במבוא ים יתמידו במתכונתם השגורה, נגרר איתם בעל כורחו לסבך של גילויים, סכנות וקסם עתיק, שחלק ממנו קשור בו ישירות. כי היכנשהו ישנו ספר, ״הלב הקבור״, ששם גיבורו כשמו, והוא בן גילו, בן אחת עשרה. ובתל אביב מתגוררת אישה צעירה, אובדת עצות, ששמה טליה פינטו, כשם הגיבורה האחרת בספר. לא אמיר ולא טליה, ולא שרלי, לוסינדה או יוסי, מבינים את הקשר שלהם ליצירת הבדיון ההיא, שמתעקשת לחלחל אל מציאותם בדרכים עקלקלות, אולי באשמתם, אולי באשמת ישות אחרת, הקשורה לתולדות התליון ״הלשון נושלה״ שלוסינדה עונדת לצווארה. וביקום הגלגלים, הוא הבריאה המתוארת ב״הלב הקבור״, ממשיכים להתרחש אירועים גם אחרי תום עלילת הספר.

הרומן הלשון נושלה, הוא מסע תודעתי מרהיב בין עולמות המקיימים זה את זה ומאיימים להחריב זה את זה בו זמנית. ברגע מסוים הם עומדים על בלימה, בחיבור ביניהם נבעה סדק טרמינלי. עתה הם עומדים על מכונם רק מכוח נטייתם ההדדית ליפול ולהתרסק. וזה בדיוק הרגע שבו מופיע הגיבור של שמעון אדף, הדמות שעליה נגזר לסגור את הסדק, הקרע שנפער שעומד לשאוב אליו הכול. היקום שאדף יוצר, שאין משלו בספרות העברית, אינו בנוי על יצירת גיאוגרפיה ממשית או על סרטוט שושלות אלא על רצפים לשוניים ושיבושם באמצעות רגעי התגלות, וטריפת הגבול בין הריאלי למיתי. זהו יקום הולך ומתפשט, משנה צורות ומתפתח באופנים לא צפויים. יחד עם זאת, נדמה שהוא מתאפשר רק בזכותם של צרכים ומניעים אנושיים בסיסיים: משפחה, בית, תחושת ייעוד ויושרה מוסרית.

יגאל שוורץ

1/1/1970
פרדס הוצאה לאוראוגוסט 2020פרוזה מקור411 עמ' מודפסים
דיגיטלי2540
מודפס96
קולי2544
תחנות ביניים
ספר דיגיטלי
2540מקורי
ספר מודפס
96 מחיר מוטבע על הספר 96
ספר קולי
2544מקורי

כמו רוב בני דורו, גם טל שני שורף ימים ולילות (ובעיקר לילות) באבטחת שדה תעופה מדברי בגבול מצרים, כדי להרוויח את טיולו הגדול, לאחר שלוש שנות לבנון. רק שבניגוד לבני גילו, יעדיו אינם דרום־אמריקה־המזרח־הרחוק. הוא עורג אל נופיה הקפואים־מושלגים של ילדותו ונעוריו המוקדמים, כשעוד היה טוליק שניידרמן. הטיול הגדול מתממש, אבל כדרכם של כל המימושים, בדרך הכי לא צפויה. המפגש עם עברו, שכה כמה אליו, הופך לסיוט, מסבך אותו בפרשה ביטחונית לא מפוענחת, שותפות לפשע ואהבה בלתי אפשרית וחסרת סיכוי.
 
עלילת הספר שמתחילה בנוף המוכר של הנגב לוקחת את הקורא אלפי קילומטרים צפונה אל החורף הכאוטי של שנות התשעים בעיר הולדתו של טל, על רקע האימפריה הסובייטית המתפוררת. נופי הילדות המוכרים הופכים לזרים, המפגש עם הבית (עם ביתו ממש!) טומן בחובו הלם, סכנה ואיום ממשי על חייו. סופה של הפרשה מלמדת את טל־טוליק, שמה שנראה לנו כסוף, יכול להסתבר דווקא כהתחלה...
 
בתחנות ביניים ממשיך הסופר בוריס זיידמן לעסוק בתמות המסע וההגירה, אך הפעם מצדן המהופך, המקורי והמפתיע. ארבע דמויות מרתקות, מנוגדות בתכלית האחת לשנייה, מתנגשות בצומת דרכים הרסני של חייהן. הן כופות על הגיבור "שיבה אל המולדת" ומובילות אותו אל טלטלה שנייה, עוצמתית לא-פחות-אם-לא-יותר מחוויית ההגירה של נעוריו. היא גובה ממנו מחיר נפשי ומנטלי כבד, עד כי נדמה שהלשון, שזיידמן ממשיך ומלהטט בה גם כאן בפיכחון ובסחף, היא הבית היחיד שנותר לטל שני — בתוך המרחב המשתנה ללא הרף אל מול עיניו.
 
 
בוריס זיידמן, סופר, מתרגם, מרצה בסמינר הקיבוצים, מחנך ומורה למדעי הרוח בתיכון עירוני ד' בתל אביב. ספרו הקודם "המינגווי וגשם הציפורים המתות" (עם עובד) היה בין חמשת הזוכים בפרס ספיר ותורגם לחמש שפות. בין ספריו: "שפה שסועה" ו"מרק עורב". תירגם את "בת הקפיטן" של א.ס. פושקין מרוסית לעברית (מודן). כיום עוסק בכתיבה, תרגום, הוראה אקדמית וחינוך על־יסודי.

ספר דיגיטלי
2540מקורי
ספר מודפס
96 מחיר מוטבע על הספר 96
ספר קולי
2544מקורי

כמו רוב בני דורו, גם טל שני שורף ימים ולילות (ובעיקר לילות) באבטחת שדה תעופה מדברי בגבול מצרים, כדי להרוויח את טיולו הגדול, לאחר שלוש שנות לבנון. רק שבניגוד לבני גילו, יעדיו אינם דרום־אמריקה־המזרח־הרחוק. הוא עורג אל נופיה הקפואים־מושלגים של ילדותו ונעוריו המוקדמים, כשעוד היה טוליק שניידרמן. הטיול הגדול מתממש, אבל כדרכם של כל המימושים, בדרך הכי לא צפויה. המפגש עם עברו, שכה כמה אליו, הופך לסיוט, מסבך אותו בפרשה ביטחונית לא מפוענחת, שותפות לפשע ואהבה בלתי אפשרית וחסרת סיכוי.
 
עלילת הספר שמתחילה בנוף המוכר של הנגב לוקחת את הקורא אלפי קילומטרים צפונה אל החורף הכאוטי של שנות התשעים בעיר הולדתו של טל, על רקע האימפריה הסובייטית המתפוררת. נופי הילדות המוכרים הופכים לזרים, המפגש עם הבית (עם ביתו ממש!) טומן בחובו הלם, סכנה ואיום ממשי על חייו. סופה של הפרשה מלמדת את טל־טוליק, שמה שנראה לנו כסוף, יכול להסתבר דווקא כהתחלה...
 
בתחנות ביניים ממשיך הסופר בוריס זיידמן לעסוק בתמות המסע וההגירה, אך הפעם מצדן המהופך, המקורי והמפתיע. ארבע דמויות מרתקות, מנוגדות בתכלית האחת לשנייה, מתנגשות בצומת דרכים הרסני של חייהן. הן כופות על הגיבור "שיבה אל המולדת" ומובילות אותו אל טלטלה שנייה, עוצמתית לא-פחות-אם-לא-יותר מחוויית ההגירה של נעוריו. היא גובה ממנו מחיר נפשי ומנטלי כבד, עד כי נדמה שהלשון, שזיידמן ממשיך ומלהטט בה גם כאן בפיכחון ובסחף, היא הבית היחיד שנותר לטל שני — בתוך המרחב המשתנה ללא הרף אל מול עיניו.
 
 
בוריס זיידמן, סופר, מתרגם, מרצה בסמינר הקיבוצים, מחנך ומורה למדעי הרוח בתיכון עירוני ד' בתל אביב. ספרו הקודם "המינגווי וגשם הציפורים המתות" (עם עובד) היה בין חמשת הזוכים בפרס ספיר ותורגם לחמש שפות. בין ספריו: "שפה שסועה" ו"מרק עורב". תירגם את "בת הקפיטן" של א.ס. פושקין מרוסית לעברית (מודן). כיום עוסק בכתיבה, תרגום, הוראה אקדמית וחינוך על־יסודי.

1/1/1970
אחוזת ביתמאי 2021מתח ופעולה, פרוזה מקור263 עמ' מודפסים
דיגיטלי2548
מודפס5969
קולי2539
אמונה
ספר דיגיטלי
2548מקורי
ספר מודפס
5969מקורי מחיר מוטבע על הספר 98
ספר קולי
2539מקורי

רב-פקד אברהם אברהם, חוקר המשטרה החולוני, חוזר – ומבקש לעצמו תיקים גדולים יותר וסיפורים שיש בהם גם מנצחים.

ב"אמונה" עומדות בפני אברהם שתי חקירות. בראשונה, תינוקת בת יומה נמצאת בתוך תיק מחוץ לבית חולים, והאישה החשודה שהשאירה אותה שם נתפסת מיד. אברהם, המובס מתיקים כואבים של אלימות במשפחה, מעדיף לא להאזין לסיפורה ומתרכז בחקירה השנייה – חיפושים אחרי תייר שווייצרי מסתורי, בעל כמה שמות ודרכון מזויף, שנעלם מבית מלון בבת ים, כאילו בלעה אותו האדמה. 

שתי החקירות האלה, השונות לכאורה זו מזו, יובילו את אברהם קרוב מאוד הביתה וגם הרחק ממנו, לפריז המוכרת לו מספרי הבלשים האהובים עליו. הן יפגישו אותו עם אנשים שהוא חשב שהוא יודע עליהם הכול, ועם אנשים שלא פגש מעולם ושלא ברור אם הם קיימים, ויחשפו בפניו סיפורים שהוא יצטרך להחליט אם הוא מאמין בהם או לא. בסופן הוא יצטרך לענות על שאלה הנוגעת גם לחייו: מהו הדבר הנכון לעשות?

"אמונה" הוא הספר הרביעי בסדרת הבלש אברהם אברהם, והרומן החמישי של דרור משעני ("תיק נעדר", "שלוש"), שספריו קנו לו קהל אוהבים גדול, זכו בפרסים חשובים ברחבי העולם, ועוּבּדו לקולנוע ולטלוויזיה. בספרו החדש, הכתוב ביד אמן, מרשה לעצמו משעני, כמו הבלש שלו, להפליג לעולמות רחוקים ולנסח עמדה אתית אמיצה ויוצאת דופן, כשם שהיא מלאת תקווה ואהבת אדם.

ספר דיגיטלי
2548מקורי
ספר מודפס
5969מקורי מחיר מוטבע על הספר 98
ספר קולי
2539מקורי

רב-פקד אברהם אברהם, חוקר המשטרה החולוני, חוזר – ומבקש לעצמו תיקים גדולים יותר וסיפורים שיש בהם גם מנצחים.

ב"אמונה" עומדות בפני אברהם שתי חקירות. בראשונה, תינוקת בת יומה נמצאת בתוך תיק מחוץ לבית חולים, והאישה החשודה שהשאירה אותה שם נתפסת מיד. אברהם, המובס מתיקים כואבים של אלימות במשפחה, מעדיף לא להאזין לסיפורה ומתרכז בחקירה השנייה – חיפושים אחרי תייר שווייצרי מסתורי, בעל כמה שמות ודרכון מזויף, שנעלם מבית מלון בבת ים, כאילו בלעה אותו האדמה. 

שתי החקירות האלה, השונות לכאורה זו מזו, יובילו את אברהם קרוב מאוד הביתה וגם הרחק ממנו, לפריז המוכרת לו מספרי הבלשים האהובים עליו. הן יפגישו אותו עם אנשים שהוא חשב שהוא יודע עליהם הכול, ועם אנשים שלא פגש מעולם ושלא ברור אם הם קיימים, ויחשפו בפניו סיפורים שהוא יצטרך להחליט אם הוא מאמין בהם או לא. בסופן הוא יצטרך לענות על שאלה הנוגעת גם לחייו: מהו הדבר הנכון לעשות?

"אמונה" הוא הספר הרביעי בסדרת הבלש אברהם אברהם, והרומן החמישי של דרור משעני ("תיק נעדר", "שלוש"), שספריו קנו לו קהל אוהבים גדול, זכו בפרסים חשובים ברחבי העולם, ועוּבּדו לקולנוע ולטלוויזיה. בספרו החדש, הכתוב ביד אמן, מרשה לעצמו משעני, כמו הבלש שלו, להפליג לעולמות רחוקים ולנסח עמדה אתית אמיצה ויוצאת דופן, כשם שהיא מלאת תקווה ואהבת אדם.

צפית ב-30 ביקורות מתוך 86